AВТО - ВИДИН
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ECOTEC

2 posters

Go down

ECOTEC Empty ECOTEC

Писане  kaizera Чет Яну 26, 2012 12:48 am

Може ли някой да ми каже каква е разликата м/у ЕCOTEC и обикновения опелов двигател. Кой от двата е по - добър, с какво е по - добър и какви са дефектите на ECOTEC-а?
kaizera
kaizera
Млад форумджия
Млад форумджия

Брой мнения : 2
Age : 31
Местожителство : Градец
Кара : Опел Астра 1.6 мрътвец
Регистриран на : 15.08.2011

Върнете се в началото Go down

ECOTEC Empty Re: ECOTEC

Писане  Киро Чет Яну 26, 2012 7:17 am

Нека преди всичко да уточним, че въпроса не е формулиран много правилно. Не е правилно да делим двигателите на Опел на ЕКОТЕК и "обикновени". Можем да ги делим на по-нови и по-стари например...

НО както и да е. Разбрах въпроса ти и разбрах точно какво те интересува.

Първо -какво е ЕКОтек.

ЕКОтек е запазена търговска марка на корпорацията GM, която обозначава редица технологии за контрол на емисиите, които GM прилага в серия свои двигатели.
Според Wikipedia технически следните линии двигатели на GM могат да се нарекат ЕКОТЕК:

Ecotec семейство 0 - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC). Произвеждани от Опел и Джи Ем Агрегати САЩ.

Ecotec семейство I - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Опел, Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.

Ecotec семейство II - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.

Ecotec V6 - версия на втора серия 3.8 V6
Произвеждан от Компания за Двигатели Холден м/у 1995 и 2004г.

CDTI Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел.
Произвеждан от Фиат (MultiJet)

VCDi Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел и Шевролет.
Произвеждан от Джи Ем Корея.

DTI Ecotec - дизелови двигатели произвеждани за моделите на Опел.
Произвеждани от Исузу.



Предполагам че твоя въпрос е насочен към моторите от Семейство II.

По-старите представители на това семейство са:
20NE, 20SE, 20SEH, C20NE, C20GET - 8 клапанови.
20XE, 20XEJ, C20XE, C20LET - 16 клапанови.
C25XE - V6 24 клапана.

Въпреки че всичко с повече от 8 клапана в това семейство притежава елементи от ЕКОТЕК технологията първият брандиран като "ЕКОТЕК" мотор всъщност е X20XEV.

X20XEV е разработен като директен наследник на C20XE.

За това и най-удачното сравнение е м/у тези два мотора.

На теория:
X20XEV е разработен в сътрудничество с Лотус (главата).
Има леки промени с цел повишаване на въртящият момент в ниски обороти.
Блока е чугунен.
86мм ход и диаметър на буталото (каре).
1998 сс
136 кс. / 185 нм.

С20ХЕ е разработен в сътрудничество с Косуърт (пак главата).
Блока е чугунен.
86мм. ход и диаметър (пак каре).
1998 сс
150 кс. / 196 нм.

На практика:
Х20ХЕV е по-скъп за поддръжка (ролки, ремъци) и има по-висок технологичен разход на масло (обичат да горят по малко масло).
Изпускателния колектор създава проблеми (случва се да се цепят) заради добавените рециклиращи клапани и защото не е от неръждаема стомана като при C20XE.
C20XE пък има проблеми с маслените магистрали на главата (зависи от кой е произведена - КОСКАСТ или Колбен Шмит).
От екологична гледна точка - XEV е "по-чист" мотор безспорно (НО само ако не са му побългарени нововъведенията).
Разход -нямам идея кой е по-добре.

cofe ...сред нас има собственици на Екотеци, които могат да продължат темата.
От мен толкоз.

Поздрави!
Киро
Киро
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 2444
Age : 36
Местожителство : ВИДИН
Професия : Носи едни пари до едно място с една кофа
Кара : BMW 320ci E46
Регистриран на : 02.04.2008

http://face-me.net

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите