ECOTEC
2 posters
AВТО - ВИДИН :: Авто Мото :: Справочник
Страница 1 от 1
ECOTEC
Може ли някой да ми каже каква е разликата м/у ЕCOTEC и обикновения опелов двигател. Кой от двата е по - добър, с какво е по - добър и какви са дефектите на ECOTEC-а?
kaizera- Млад форумджия
- Брой мнения : 2
Age : 31
Местожителство : Градец
Кара : Опел Астра 1.6 мрътвец
Регистриран на : 15.08.2011
Re: ECOTEC
Нека преди всичко да уточним, че въпроса не е формулиран много правилно. Не е правилно да делим двигателите на Опел на ЕКОТЕК и "обикновени". Можем да ги делим на по-нови и по-стари например...
НО както и да е. Разбрах въпроса ти и разбрах точно какво те интересува.
Първо -какво е ЕКОтек.
ЕКОтек е запазена търговска марка на корпорацията GM, която обозначава редица технологии за контрол на емисиите, които GM прилага в серия свои двигатели.
Според Wikipedia технически следните линии двигатели на GM могат да се нарекат ЕКОТЕК:
Ecotec семейство 0 - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC). Произвеждани от Опел и Джи Ем Агрегати САЩ.
Ecotec семейство I - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Опел, Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.
Ecotec семейство II - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.
Ecotec V6 - версия на втора серия 3.8 V6
Произвеждан от Компания за Двигатели Холден м/у 1995 и 2004г.
CDTI Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел.
Произвеждан от Фиат (MultiJet)
VCDi Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел и Шевролет.
Произвеждан от Джи Ем Корея.
DTI Ecotec - дизелови двигатели произвеждани за моделите на Опел.
Произвеждани от Исузу.
Предполагам че твоя въпрос е насочен към моторите от Семейство II.
По-старите представители на това семейство са:
20NE, 20SE, 20SEH, C20NE, C20GET - 8 клапанови.
20XE, 20XEJ, C20XE, C20LET - 16 клапанови.
C25XE - V6 24 клапана.
Въпреки че всичко с повече от 8 клапана в това семейство притежава елементи от ЕКОТЕК технологията първият брандиран като "ЕКОТЕК" мотор всъщност е X20XEV.
X20XEV е разработен като директен наследник на C20XE.
За това и най-удачното сравнение е м/у тези два мотора.
На теория:
X20XEV е разработен в сътрудничество с Лотус (главата).
Има леки промени с цел повишаване на въртящият момент в ниски обороти.
Блока е чугунен.
86мм ход и диаметър на буталото (каре).
1998 сс
136 кс. / 185 нм.
С20ХЕ е разработен в сътрудничество с Косуърт (пак главата).
Блока е чугунен.
86мм. ход и диаметър (пак каре).
1998 сс
150 кс. / 196 нм.
На практика:
Х20ХЕV е по-скъп за поддръжка (ролки, ремъци) и има по-висок технологичен разход на масло (обичат да горят по малко масло).
Изпускателния колектор създава проблеми (случва се да се цепят) заради добавените рециклиращи клапани и защото не е от неръждаема стомана като при C20XE.
C20XE пък има проблеми с маслените магистрали на главата (зависи от кой е произведена - КОСКАСТ или Колбен Шмит).
От екологична гледна точка - XEV е "по-чист" мотор безспорно (НО само ако не са му побългарени нововъведенията).
Разход -нямам идея кой е по-добре.
...сред нас има собственици на Екотеци, които могат да продължат темата.
От мен толкоз.
Поздрави!
НО както и да е. Разбрах въпроса ти и разбрах точно какво те интересува.
Първо -какво е ЕКОтек.
ЕКОтек е запазена търговска марка на корпорацията GM, която обозначава редица технологии за контрол на емисиите, които GM прилага в серия свои двигатели.
Според Wikipedia технически следните линии двигатели на GM могат да се нарекат ЕКОТЕК:
Ecotec семейство 0 - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC). Произвеждани от Опел и Джи Ем Агрегати САЩ.
Ecotec семейство I - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Опел, Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.
Ecotec семейство II - редови- четири цилиндрови мотори с два разпределителни вала разположени над горивната камера (DOHC).
Произвеждани от Джи Ем Агрегати САЩ, Компания за Двигатели Холден и Джи Ем Бразилия.
Ecotec V6 - версия на втора серия 3.8 V6
Произвеждан от Компания за Двигатели Холден м/у 1995 и 2004г.
CDTI Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел.
Произвеждан от Фиат (MultiJet)
VCDi Ecotec - дизелов комонрейл двигател за моделите на Опел и Шевролет.
Произвеждан от Джи Ем Корея.
DTI Ecotec - дизелови двигатели произвеждани за моделите на Опел.
Произвеждани от Исузу.
Предполагам че твоя въпрос е насочен към моторите от Семейство II.
По-старите представители на това семейство са:
20NE, 20SE, 20SEH, C20NE, C20GET - 8 клапанови.
20XE, 20XEJ, C20XE, C20LET - 16 клапанови.
C25XE - V6 24 клапана.
Въпреки че всичко с повече от 8 клапана в това семейство притежава елементи от ЕКОТЕК технологията първият брандиран като "ЕКОТЕК" мотор всъщност е X20XEV.
X20XEV е разработен като директен наследник на C20XE.
За това и най-удачното сравнение е м/у тези два мотора.
На теория:
X20XEV е разработен в сътрудничество с Лотус (главата).
Има леки промени с цел повишаване на въртящият момент в ниски обороти.
Блока е чугунен.
86мм ход и диаметър на буталото (каре).
1998 сс
136 кс. / 185 нм.
С20ХЕ е разработен в сътрудничество с Косуърт (пак главата).
Блока е чугунен.
86мм. ход и диаметър (пак каре).
1998 сс
150 кс. / 196 нм.
На практика:
Х20ХЕV е по-скъп за поддръжка (ролки, ремъци) и има по-висок технологичен разход на масло (обичат да горят по малко масло).
Изпускателния колектор създава проблеми (случва се да се цепят) заради добавените рециклиращи клапани и защото не е от неръждаема стомана като при C20XE.
C20XE пък има проблеми с маслените магистрали на главата (зависи от кой е произведена - КОСКАСТ или Колбен Шмит).
От екологична гледна точка - XEV е "по-чист" мотор безспорно (НО само ако не са му побългарени нововъведенията).
Разход -нямам идея кой е по-добре.
...сред нас има собственици на Екотеци, които могат да продължат темата.
От мен толкоз.
Поздрави!
AВТО - ВИДИН :: Авто Мото :: Справочник
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|