Предимства и недостатъци на АГУ
+4
vlado_vda
slavyanbg
Vidinskia....Слави
niki_belia
8 posters
AВТО - ВИДИН :: Авто Мото :: Справочник
Страница 1 от 1
За или против АГУ
Предимства и недостатъци на АГУ
Тъй като цената на газта е значително по-ниска от тази на бензина, на практика се движите с много по-малко пари (при LPG приблизително 50% от разходите за бензин или дизел, съотношение нарушено към конкретния момент поради началото на отоплителния сезон). Експлоатационния пробег между смяната на маслото се удължава с 50% т.е. над 15 000км., като детайлите в двигателя остават гарантирано чисти. Изгарянето на горивото при работа на газ е 100% , поради което замърсяването на околната среда е снижено да 60% под задължителните екологични параметри, наложени от Европейския Съюз. Автомобилите движещи се на газ могат да влизат свободно в сините градски зони, изискване за цяла Европа.
От 60 до 80 % от замърсяването на въздуха в градовете се дължи на изгорелите газове от автомобилите. Това е основание екологични фондове да финансират изцяло или частично проекти за редуциране на вредните емисии от транспорта. В ЕС са предвидени 650 млн. евро за проекти по газифициране на транспорта.
Основните европейски проекти в това направление са: “Син коридор”- за създаване на условия автомобили на природен газ да пътуват по цяла Европа и “Цел 2020” за газификация на 10 % от автомобилния парк на стария континент.
Отработените автомобилни газове съдържат освен въглероден диоксид и водни пари, въглероден оксид, азотни и серни оксиди, както и различни количества алдехиди, метан, неметанови въглеводороди, полициклични органични съединения, олово, сажди и др. Количеството на замърсителите зависи главно от начина на протичане на горенето в ДВГ, от свойствата и състава на използваните горива.
За разлика от течните горива (бензин, дизел), природният газ изгаря по-пълно. Това зависи, както от неговите физикохимични свойства така и от условията на процеса на горене. Еднаквото агрегатно състояние на природния газ и въздуха е причина за по-доброто им смесване, а от там и за по-пълното изгаряне на горивото.
Природният газ не съдържа или съдържа много малки количества серни съединения. В димните газове от изгарянето му не се съдържа серен диоксид, който е една от причините за киселинните дъждове. Емисиите на CO и NO са сравнително по малко в сравнение с другите горива.
ПРОПАН-БУТАН
Предимства на използването на L.P.G. (пропан - бутан) като автомобилно гориво:
* Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
* L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
* L.P.G. е с високо октаново число (103 - 105) .
* Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
* Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.
* Добре развита мрежа в България и Европа на станции за зареждане на LPG, включително и големи компании като OMV, Lukoil, Tempo, Shell и всички големи дистрибутори в Европа
* L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват и динамичните свойства на двигателя.
Недостатъци на използването на L.P.G. (пропан - бутан) като автомобилно гориво:
* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.
* Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
* Самата експлоатация на автомобила се усложнява поради добавянето на допълнителна система
* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др
* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение
МЕТАН
Предимства на използването на метана като автомобилно гориво:
* Висока калоричност - 8000 ккал/м3 или 9.3 kW
* Най - чистото /екологично/ гориво. След изгарянето му се отделя минимални количества азотен двуокис, който е абсолютно безвреден за живата природа
* Високо КПД до 96% /Коефициент на полезно действие/ при изгарянето
* Гарантира икономия на средства /около 60% от разходите на LPG/
Колко е пробегът с един кг метан и каква е разходната му норма?
С метан двигателят се изхабява по-малко, защото при изгарянето на това гориво не се отделят никакви налепи и нагари. С метан животът на двигателя се удължава много. Предимство е, че метанът е в газообразно състояние, не е втечнен и не трябва да се изпарява. Единственото е да се редуцира от 200 атмосфери и да бъде изгорен на 0,20 атмосфери. Това става чрез редуктор.
Водовместимост литри
Количество метан кг.
Равностойност на бензин литри
Пробег в км. при разход 9л./ 100 км
30
5,160
8,250
92
40 6,875 11,00 122
42
7,940
11,55
128
56
9,625
15,40
171
58
9,668
15,95
177
Недостатъци на използването на метана като автомобилно гориво:
* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Бутилките задължително са големи, защото вътре газта се съхранява под налягане от 200 атмосфери и в газообразно състояние. Бутилките са стоманени и само цилиндрични, без никакви заварки по тях. Те са на принципа на кислородните бутилки, но трябва да бъдат по-къси от тях, за да могат да се съберат в колата. Именно това оскъпява самата система, защото тези бутилки не се произвеждат в България. В цял свят има само няколко компании, които ги правят.
* Зареждането с гориво отнема повече време.
* Липса на добре изградена мрежа в България и Европа на зарядни станции
* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др.
* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение
чичи Гугъл знае всичко
От 60 до 80 % от замърсяването на въздуха в градовете се дължи на изгорелите газове от автомобилите. Това е основание екологични фондове да финансират изцяло или частично проекти за редуциране на вредните емисии от транспорта. В ЕС са предвидени 650 млн. евро за проекти по газифициране на транспорта.
Основните европейски проекти в това направление са: “Син коридор”- за създаване на условия автомобили на природен газ да пътуват по цяла Европа и “Цел 2020” за газификация на 10 % от автомобилния парк на стария континент.
Отработените автомобилни газове съдържат освен въглероден диоксид и водни пари, въглероден оксид, азотни и серни оксиди, както и различни количества алдехиди, метан, неметанови въглеводороди, полициклични органични съединения, олово, сажди и др. Количеството на замърсителите зависи главно от начина на протичане на горенето в ДВГ, от свойствата и състава на използваните горива.
За разлика от течните горива (бензин, дизел), природният газ изгаря по-пълно. Това зависи, както от неговите физикохимични свойства така и от условията на процеса на горене. Еднаквото агрегатно състояние на природния газ и въздуха е причина за по-доброто им смесване, а от там и за по-пълното изгаряне на горивото.
Природният газ не съдържа или съдържа много малки количества серни съединения. В димните газове от изгарянето му не се съдържа серен диоксид, който е една от причините за киселинните дъждове. Емисиите на CO и NO са сравнително по малко в сравнение с другите горива.
ПРОПАН-БУТАН
Предимства на използването на L.P.G. (пропан - бутан) като автомобилно гориво:
* Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
* L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
* L.P.G. е с високо октаново число (103 - 105) .
* Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
* Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.
* Добре развита мрежа в България и Европа на станции за зареждане на LPG, включително и големи компании като OMV, Lukoil, Tempo, Shell и всички големи дистрибутори в Европа
* L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват и динамичните свойства на двигателя.
Недостатъци на използването на L.P.G. (пропан - бутан) като автомобилно гориво:
* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.
* Намалява се мощността на двигателя с 5 - 7 % и динамичните качества на автомобила.
* Самата експлоатация на автомобила се усложнява поради добавянето на допълнителна система
* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др
* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение
МЕТАН
Предимства на използването на метана като автомобилно гориво:
* Висока калоричност - 8000 ккал/м3 или 9.3 kW
* Най - чистото /екологично/ гориво. След изгарянето му се отделя минимални количества азотен двуокис, който е абсолютно безвреден за живата природа
* Високо КПД до 96% /Коефициент на полезно действие/ при изгарянето
* Гарантира икономия на средства /около 60% от разходите на LPG/
Колко е пробегът с един кг метан и каква е разходната му норма?
С метан двигателят се изхабява по-малко, защото при изгарянето на това гориво не се отделят никакви налепи и нагари. С метан животът на двигателя се удължава много. Предимство е, че метанът е в газообразно състояние, не е втечнен и не трябва да се изпарява. Единственото е да се редуцира от 200 атмосфери и да бъде изгорен на 0,20 атмосфери. Това става чрез редуктор.
Водовместимост литри
Количество метан кг.
Равностойност на бензин литри
Пробег в км. при разход 9л./ 100 км
30
5,160
8,250
92
40 6,875 11,00 122
42
7,940
11,55
128
56
9,625
15,40
171
58
9,668
15,95
177
Недостатъци на използването на метана като автомобилно гориво:
* Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила. Бутилките задължително са големи, защото вътре газта се съхранява под налягане от 200 атмосфери и в газообразно състояние. Бутилките са стоманени и само цилиндрични, без никакви заварки по тях. Те са на принципа на кислородните бутилки, но трябва да бъдат по-къси от тях, за да могат да се съберат в колата. Именно това оскъпява самата система, защото тези бутилки не се произвеждат в България. В цял свят има само няколко компании, които ги правят.
* Зареждането с гориво отнема повече време.
* Липса на добре изградена мрежа в България и Европа на зарядни станции
* По-големи изисквания към техническото състояние на автомобила – състояние на свещи, въздушен филтър, кабели и др.
* По висока температура на изгаряне, което обуславя по-висок риск за катализатори, гърнета, изходни тръби в много редки случаи изпускателни клапани, проблем който има решение
чичи Гугъл знае всичко
niki_belia- AUDI Team Vidin
- Брой мнения : 224
Age : 38
Местожителство : Видин
Професия : Кредитен инспектор и Застраховател
Кара : АУДИ А4
Регистриран на : 15.07.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Колко и да ми пишете и говорите просто не бих карал кола на газ,защо ? Защото кола на газ риска да се запали,гръмне или да стане нещо друго е огромна и е поне с 30% по голяма заплаха от Нафта и Бензин,след това,газта не е полезна за двигателите защото ги съсипва много бързо,чул съм на много места този коментар и е излишно да спорите с мен (както вие прецените ) ,това ми беше коментара,и все пак по добре е да карам тая "печка" както я наричат някои "професори" но ми е добре на дизел,и тая "печка" нема да я видят тия с коли на газ,айде с здраве !!!
Vidinskia....Слави- VW team Vidin
- Брой мнения : 396
Age : 33
Местожителство : Видин
Професия : Директор
Кара : Vw Golf 3 1.9 TDI
Регистриран на : 07.09.2008
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Vidinskia....Слави написа:Колко и да ми пишете и говорите просто не бих карал кола на газ,защо ? Защото кола на газ риска да се запали,гръмне или да стане нещо друго е огромна и е поне с 30% по голяма заплаха от Нафта и Бензин,след това,газта не е полезна за двигателите защото ги съсипва много бързо,чул съм на много места този коментар и е излишно да спорите с мен (както вие прецените ) ,това ми беше коментара,и все пак по добре е да карам тая "печка" както я наричат някои "професори" но ми е добре на дизел,и тая "печка" нема да я видят тия с коли на газ,айде с здраве !!!
Въпрос на предпочитение аз също карам печка с вентилатор и не сменям за нищо друго освен по-нов модел разбирасе!!!
niki_belia- AUDI Team Vidin
- Брой мнения : 224
Age : 38
Местожителство : Видин
Професия : Кредитен инспектор и Застраховател
Кара : АУДИ А4
Регистриран на : 15.07.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Vidinskia....Слави написа: кола на газ риска да се запали,гръмне или да стане нещо друго е огромна и е поне с 30% по голяма заплаха от Нафта и Бензин,след това,газта не е полезна за двигателите защото ги съсипва много бързо
И за колко такива случая имаш преки наблюдения или само си слушал истории?!
Това за преебаването на двигателя и аз съм го чул, но то се получава само сутрин, когато двигателя е студен и тогава газта надрасква стените на цилиндрите или нещо такова беше, затова сутрин я оставям да загрее на бензин и после обръщам на газ и гледам, че нищо и няма също както и баща ми вече е навъртял покрай 80хил. с Daewoo-то, а да не ти казвам със старата кола колко сме се возили и въпреки, че вече е на 23г. още си върви, както на бензин така и на газ
Аз съм ЗА АГУ
slavyanbg- OPEL Team Vidin
- Брой мнения : 317
Age : 38
Местожителство : Видин
Професия : Студент
Кара : Opel Vectra A GT 2.0
Регистриран на : 20.02.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Колега опасноста от запалване при нафтата наистина е по малка но между газ и бензин е точно обратнотоVidinskia....Слави написа:Колко и да ми пишете и говорите просто не бих карал кола на газ,защо ? Защото кола на газ риска да се запали,гръмне или да стане нещо друго е огромна и е поне с 30% по голяма заплаха от Нафта и Бензин,след това,газта не е полезна за двигателите защото ги съсипва много бързо,чул съм на много места този коментар и е излишно да спорите с мен (както вие прецените ) ,това ми беше коментара,и все пак по добре е да карам тая "печка" както я наричат някои "професори" но ми е добре на дизел,и тая "печка" нема да я видят тия с коли на газ,айде с здраве !!!
според мен ако искаш пробвай нагледно и това че си чул нещто незначи че е вярно
http://translate.google.com/translate?hl=bg&sl=en&u=http://www.lpg-autoconversions.co.uk/All_About_LPG.htm&ei=2zv5Svi6IpKknQPEuIi5Cg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAkQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.lpg-autoconversions.co.uk/All_About_LPG.htm%26hl%3Dbg%26client%3Dopera%26rls%3Dbg%26hs%3D58n
Четете
vlado_vda- Само хаби феродото
- Брой мнения : 32
Age : 34
Местожителство : Видин
Професия : Студент
Кара : Daewoo Lanos
Регистриран на : 10.03.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Значи може и да съм чул но със сигурност не е от случайни хора,така че слабо ме интересува кво пише,но съм на мнение че кола на газ аз няма да карам,не ми се умира млад !!!
Vidinskia....Слави- VW team Vidin
- Брой мнения : 396
Age : 33
Местожителство : Видин
Професия : Директор
Кара : Vw Golf 3 1.9 TDI
Регистриран на : 07.09.2008
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Vidinskia....Слави написа:Значи може и да съм чул но със сигурност не е от случайни хора,така че слабо ме интересува кво пише,но съм на мнение че кола на газ аз няма да карам,не ми се умира млад !!!
slavyanbg- OPEL Team Vidin
- Брой мнения : 317
Age : 38
Местожителство : Видин
Професия : Студент
Кара : Opel Vectra A GT 2.0
Регистриран на : 20.02.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
slavyanbg написа:Vidinskia....Слави написа:Значи може и да съм чул но със сигурност не е от случайни хора,така че слабо ме интересува кво пише,но съм на мнение че кола на газ аз няма да карам,не ми се умира млад !!!
Vidinskia....Слави- VW team Vidin
- Брой мнения : 396
Age : 33
Местожителство : Видин
Професия : Директор
Кара : Vw Golf 3 1.9 TDI
Регистриран на : 07.09.2008
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Всичко зависи от подръжката колеги...
Escape- VW team Vidin
- Брой мнения : 1321
Age : 34
Местожителство : Видин
Кара : Само VOLKSWAGEN !
Регистриран на : 02.04.2008
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Все ми се струва, че обоснования отговор тежи повече от това "чул съм ...".
zahaha- Млад форумджия
- Брой мнения : 1
Регистриран на : 18.01.2010
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Vidinskia....Слави написа:След това,газта не е полезна за двигателите защото ги съсипва много бързо,
И защо мислиш че газта съспва мотора колега.Вероятно знаеш, че газта е в течно състояние в бутилката. В изпарителя има топла вода от двигатела и когато влезне газта в изпарителя водата не позволява да замръзне газта.И в изпарителя втечнената газ преминава в газоубразно състояние и в това си състояние тя взлиза в горивната камера.И следователно няма какво да ми е двигатела защото е газ.Бензина мие цилиндрите при студен мотор.
Поздрави
ioshi_s_golf- VW team Vidin
- Брой мнения : 770
Age : 34
Кара : RENAULT 5 GT B18FT БЪРБИНЯК
Регистриран на : 21.01.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Не че имам някакво желание да участвам в спора, но просто не мога да не отбележа един очевиден пропуск в горното мнение.
Йоши -а като двигателя е студен, от къде взима топлата вода изпарителя, мен?
Така че хем си прав, хем грешиш
Йоши -а като двигателя е студен, от къде взима топлата вода изпарителя, мен?
Така че хем си прав, хем грешиш
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Първо зависи какво количество газ се пуска в горивната камера.По принцип да речеме 99% от хората който слагат АГУ е поради икономия.И нямат сметка да пускат повече от необходимата газ която е нужна за да колата да върви нормално.И когато е настроен изпарителя да пуска нормално количество гориво.То това количество не е кой знае колко и докато стигне до горивната камера то отново преминава от Течно в Газоубразно състояние.
Надявам се да съм ти отговорил Киро
Надявам се да съм ти отговорил Киро
ioshi_s_golf- VW team Vidin
- Брой мнения : 770
Age : 34
Кара : RENAULT 5 GT B18FT БЪРБИНЯК
Регистриран на : 21.01.2009
Re: Предимства и недостатъци на АГУ
Дам... сега вече има смисъл в обяснението
Иначе горното само по себе си, без последното пояснение не беше правилно
Иначе горното само по себе си, без последното пояснение не беше правилно
AВТО - ВИДИН :: Авто Мото :: Справочник
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|