AВТО - ВИДИН
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750

Go down

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 Empty Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750

Писане  Huku Пон Авг 24, 2009 6:35 am

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 (1985-2008*)


Дебютният модел през 1985г R 750 олицетворява простото и разбираемо
желание на феновете да карат мотоциклети,родени за пистата.Всички
поколения GSX-R останаха верни на тази концепция,но развивайки се във
времето си,спечелиха статута на една от най-популярните фамилии в
историята на мотоциклетостроенето. До ден днешен родените в битките на
пистата технологии проължават да създават една много спортна, но и
сгурна машина.Всичко започва на пистата така,че историята на GSX-R 750
не може да бъде разказана,без да се докоснем до спорта. И все пак GSX-R
не е разработен само,за да печели в клас Superbike или в шампионата
ТТ-F1. С пускането на GSX-R на пазара прз 1986г в САЩ започнаха сериите
Suzuki National Cup.

Сериите в повечето случаи са били местни състезания,в които
собствениците на GSX-Rможели да спечелят нагарда. Състезанията за
купата на GSX-R ограничават модификациите и са отворени само за
амотьори и мнозина известни спортисти започват професионалната си
кариера там.Тези състезания скоро става толкова популярни,че започва да
се организира свтовен шампионат за носителите на GSX-R титли.Много
популярният Supersport шампионат също води началото си от GSX-R купите.
Инженерите на Suzuki създават GSX-R за лидерство по отношение на
цена/технически данни.GSX-R е разработен така,че повечето фенове да
могат да се наслаждават на неговите качества.Едно нещо не забравят
инженерите на GSX-R 750-модела трябва да остане лидер по
качество.Доказва го състезанието на 200 мили в Дейтона-65% от моторите
на писта са били GSX-R 750. Разбира се това е състезание за специално
подготвени машини.Целта на всяко поколение GSX-R 750 е моториста да се
чувства еднакво добре и на пистата и на шосето при ежедневното каране.


1985 GSX-R 750

През 1983г с модела RG250 Сузуки за пръв път осъществяват
концепцията за представяне на широката публика,технолгии,родени на
пистата.Следващата стъпка е появата на четиритактовия 750,който събира
целият натрупан дотогава опит от фирмите по време на състезанията World
Endurance и AMA Superbike. Сузуки GSX-R 750 е представен на публиката в
Кьолн.Философията на дизайна е фокус върху мощността и намаляване на
теглото.

Ефективността на изгаряне е повишена с помощта на новата горивна
камера TSCC Twin Swirl Combustion Chamber),циркулярна цилиндрова глава,
и система за директно засмукване на въздуха DAIS (Direct Air Intake
System) и карбуратор с плосък шибър.GSX-R 750 1985г тежи само
179кг(сух) или с 20% по-малко от останалите машини в калс 750.

Предната и задната гума са 18 цолови.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711624_orig


GSX-R 750 1986G

Стандартният модел 86 получава по-дълъг с 25мм шарнир и стандартни
гуми по подобие на лимитираната версия GSX-R 750R (двойният
"ер"),създаден за да печели шампионата TT-F1. Лимитирания модел има
допълнителни компоненти:сух съединител.два 310 милиметрови спредни
спирачки,състезателна соло седалка.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711636_orig


GSX-R 750 1987H

Подобренията продължават и смодела 87.Стандартния модел получава
по-здрава предна вилка с диаметър на тръбите 41мм ,спирачна система
DPBS (Deca Pistons Brake Systems),а златистата верига добавя още един
щрих на ексклузивност.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711638_orig


GSX-R 750 1988J

За модела 88 всеки детайл от двигателя и ходовата част до последния
болт,са подложени на преработка.Междуосието от 1400мм превръщат модела
в най-компактния в своя клас.Червената зона на обортомера вече започва
от 13 000.Друх нов елемент са новите канали SCAI Suzuki Condensed Air
Intake) в предната част на обтегателите за директно вкарване на въздух
в карбуратора.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711651_orig


GSX-R 750 1989K

На световния шампион през 1988г. GSX-R печели титлата за
производител и титлата при водачите,това дава повод за множество
подобрения в модела 89.Ауспуха 4 в 1 получава стилно покритие на
заглушителя от неръждаема стомана.Бива променено съотношението на 3-та
,4-та и 5-та скорост,за да се подобри контолът на двигателя,Междуосието
се увеличава с 5мм за по-сигурно и спортно каране.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711665_orig


GSX-R 750 1989RK

Лимитираната на 500 бройки версия GSX-R 750R (двоен "ер") се пуска
на японския пазар,за да послужи като готова база за състезателни
машини.Обръща се голямп внимание на спирачната система,коляновият вал и
съединителя.Отворът за засмукване на въздух е уголемен,монтирва се нов
карбуратор с диаметър на дифузора 40мм,соло седалка,19 литров
резервуар.сухо теглото на модела е 187кг.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711680_orig


GSX-R 750 1990L

Инженерите на Сузуки влагат много елементи на двоният "ер" в новия
модел 90,при това на поносима цена.Диаметърът на дуфузора на
карбуратора се намалява на 38мм,машината получава радиатор за
маслото,предната вилка е Upside down с диаметър на тръбите 41мм.Задната
джанта става по-широка.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711695_orig


GSX-R 750 1991M

Фамилията GSX-R непрекъснато се развива и модела 91 не прави
изключение от тази концепция.Машината получава нов обтегател с
подобрена аеродинамика и ново оформление на фаровете и
маската.Седалката получава нов дизайн.а стоповете стават два.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711704_orig


GSX-R 750 1992WIN

Дебютира новуят модел водноохладен двигател,годен да издържа при
екстремни условия на каране.Появява се масленото охлаждане на буталата
чрез впръскване и водноохладен маслен радиатор.Това позвоялва
намаляване на височината на цилиндрите с 10мм,а ширината на блока на
коляновият вал с 57мм.Новият двигател бива монтиран с рама от
алуминиеви тръби,проектирана на компютър.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711707_orig


GSX-R 750 1993WP

През втората година от живота си водноохладеният двигател получава
само козметични промени.Увеличава се степента на сгъстяване на
11,8-най-високата в този клас.SCAI (Suzuki Condested Air Intake)
позволява оптимално вкарване на въздух в двигателя при всякакви
условия.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711730_orig


GSX-R 750 1994SPR

Въпреки че този модел е сериен GSX-R 750 е конструиран за
използване и като състезателен мотоциклет в клас
Супербайк.Елемнтите,които позволяват това са новият карбуратор с широк
дифузор,система за обогатяване на сместа,ауспух 4-2-1,специлана
6-степенна предавателна кутия,магнезиеви капаци на двигателя,алуминиева
водна помпа,обърната вилка с диаметър на тръбите 43мм и олекотен
шарнир.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711740_orig


GSX-R 750 1995S

Модела 95 претърпява само козметични промени.Този модел е последният,на който се монтира традиционната алуминиева рама.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711743_orig


GSX-R 750 1996T

96година е годината на прераждането на GSX-R 750.Целта на
конструкторите на фирмата е спечелването на короната в
супербайка,използвайки технолгийте идващи от 500-кубиковия
гранпри0мотоциклет RGV-G. Модела получава нов електронно управляван
карбуратор с диаметър на дифузора 39мм,теглото на машината остава 179кг
(сух)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711751_orig


GSX-R 750 1997V

Модела 97 се произвежда без промени с изключение на козметични в
оцветяването.Аеродинамичната единична седалка е заета направо от RGV-G.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711752_orig


GSX-R 750 1998W

Най-характерно за новият модел е добавянето на електронно
впръскване на горивото с различни други подобрения,които още повече
увеличават потенциала на машината.Запалването вече е CDI,а различните
части на двигателя загубват още от теглото си.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711757_orig


GSX-R 750 1999X

Единствената промяна с миналогодишният модел е в оцветяването.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711759_orig


GSX-R 750 2000Y

Това е годината на най-мощният и най-лек 750.Новият модел
олицетворява по-нататъшното развитие на концепцията GSX-R.Най-новият
двигател е с 120 впръсквателни клапани и 130 изпускателни.Дължината на
цилиндъра е намалена със 7,5мм,а главата е с леко магнезиево
покритие.Цилиндрите образуват едно цяло с горната част на капака на
коляновият вал с цел увеличаване на здравината и намаляване на
теглото.Блокът на коляновият вал е отново от три части.Всички тези
промени допринасят за намаляване на дължината на двигателя с
15мм,ширината с 8мм,а теглото с 5кг.Впръскването е отново с електронен
контрол,което позволява увеличаването на мощността и въртящия момент.И
не на последно място-намаляването на вредните емисии.

Новата рама е още по-лека,а шарнирът на задното окачване е удължен
с 20мм,докато междуосието е запазено 1400мм.Обтегателите и още много
други части са олекотени така,че масата(сух) на модела е само
196кг-най-леката 750-тица произвеждана до 2000кг.

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711769_orig


След GSX-R 750 Y модела,компанията започва да произвежда К моделите

GSX-R 750 2001(K1)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711779_orig


GSX-R 750 2002 (K2)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711781_orig


GSX-R 750 2003 (K3)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711790_orig


GSX-R 750 2004 (K4)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711785_orig


GSX-R 750 2005 (K5)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711791_orig


GSX-R 750 2005 (K5 Lmitied edition) Юбилиен модел.20 години от създаването на GSX-R 750

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711797_orig


GSX-R 750 2006 (К6)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711802_orig


GSX-R 750 2007 (К7)

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711803_orig


GSX-R 750 2008 (КCool

Историята на една Легенда Suzuki GSX-R 750 711804_orig
Huku
Huku
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 2273
Age : 37
Местожителство : София
Професия : CAPO DI TUTTI CAPI
Регистриран на : 30.03.2008

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите