AВТО - ВИДИН
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ванкелов Двигател

+9
ivo
ghostrider205
rodop4e7o
Escape
road_mast3r
A4line
Киро
Don_karburatore
Huku
13 posters

Go down

Ванкелов Двигател Empty Ванкелов Двигател

Писане  Huku Нед Апр 20, 2008 7:05 pm

Ванкелов Двигател Rx-8_engine_cutaway
Ванкелов Двигател Osmg1401-b




Абе давайте да поговориме за Ванкеловия двигател, снимки, кой какво знае . . . абе всичко, давайте че ми е интересно
Huku
Huku
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 2273
Age : 37
Местожителство : София
Професия : CAPO DI TUTTI CAPI
Регистриран на : 30.03.2008

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Don_karburatore Нед Апр 20, 2008 11:27 pm

за пръв път 4увам и вийдам 4е съ6тествува такова не6то даваите инфо кво е и как работи
Don_karburatore
Don_karburatore
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 337
Age : 32
Местожителство : Белоградчик
Кара : Daewo Nubira 1.6 16v 105 hp
Регистриран на : 09.04.2008

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Киро Пон Апр 21, 2008 12:17 am

Ванкеловия двигател е ротационен двигател с вътрешно горене, в който буталото (с триъгълна форма) се върти около ос, леко изместена от центъра му. В него има по-малко движещи се цасти и по-малко загуби свързани с тях. За пример може да се вземе буталото. То се върти само в една посока, а не променя посоката си на движение постоянно. Няма клапани, разпределителни валове и биели. Цялата "цилиндрова глава" липсва в този вид двигатели. Ванкелов двг с едно бутало извършва същата работа, колкото три цилиндъра на обикновен двигател. Така от ванкелов двигател с обем 0.7л се изкарва същата мощност като от обикновен четири цилиндров 2.0л.
Също заради по-малкото движещи се части, работата на мотора е много по-стабилна и липсват вибрациите на обикновените мотори.
Размера също трябва да се вземе предвид. Ванкеловите двигатели са много по-малки от обикновените им еквиваленти с вътрешно горене.

Някои от минусите им са:
Проблем при ванкеловите двигатели представлява смазването, защото там липсва картер пълен с масло, като при обиквноените двигатели.
По-скъпи са за производство.
Горят повече.
По-трудно покриват ЕКО нормите.

За момента ванкелови двигатели са били монтирани в някои модели на Мазда, Пежо и др.

Ето тук има доста изчерпателно обяснение за Ванкеловия двигател : http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine.htm

Поздрави!
Киро
Киро
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 2444
Age : 36
Местожителство : ВИДИН
Професия : Носи едни пари до едно място с една кофа
Кара : BMW 320ci E46
Регистриран на : 02.04.2008

http://face-me.net

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Don_karburatore Пон Апр 21, 2008 1:52 am

сетих се ама незнаех 4е така се казва и знам 4е некога на ладите на КГБ в русия са ги слагали тия двигатели
Ванкелов Двигател Wankel10
Don_karburatore
Don_karburatore
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 337
Age : 32
Местожителство : Белоградчик
Кара : Daewo Nubira 1.6 16v 105 hp
Регистриран на : 09.04.2008

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  A4line Пон Апр 21, 2008 4:53 am

Gosho_karburatora написа:сетих се ама незнаех 4е така се казва и знам 4е некога на ладите на КГБ в русия са ги слагали тия двигатели
Ванкелов Двигател Wankel10


Интересно, а до колкото знам са и с МНОГО ПО- МАЛКО живот
A4line
A4line
Team
Team

Брой мнения : 480
Age : 39
Местожителство : sofia
Професия : Студент :)))
Кара : Opel Corsa B ^ Audi A4 1.9TDI
Регистриран на : 01.04.2008

http://www.myspace.com/nppline

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Киро Пон Апр 21, 2008 5:16 am

Главно заради проблема с смазването Arrow съм чувал аз Wink
Киро
Киро
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 2444
Age : 36
Местожителство : ВИДИН
Професия : Носи едни пари до едно място с една кофа
Кара : BMW 320ci E46
Регистриран на : 02.04.2008

http://face-me.net

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  road_mast3r Вто Май 06, 2008 4:42 am

а до колкото аз знам ванкеловите двигатели предимно се ползват от Mazda в серията RX и от 1.3 и 1.1 изкарват страшно много коне.
road_mast3r
road_mast3r
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 281
Age : 35
Местожителство : Единбург / Видин
Професия : P.I.M.P / студент
Кара : Chrysler Voyager 2.4 16v
Регистриран на : 09.04.2008

https://www.facebook.com/home.php#/profile.php?id=1473026862&ref=

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Escape Вто Май 06, 2008 6:08 am

До колкото знам АЗ за ванкеловия двигател е ,че мноу опасно бегат ама строшат ли се .....
Escape
Escape
VW team Vidin
VW team Vidin

Брой мнения : 1321
Age : 34
Местожителство : Видин
Кара : Само VOLKSWAGEN !
Регистриран на : 02.04.2008

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  rodop4e7o Вто Мар 17, 2009 4:04 am

мощен е нема спор
rodop4e7o
rodop4e7o
PEUGEOT Team Vidin
PEUGEOT Team Vidin

Брой мнения : 59
Age : 29
Местожителство : bregovo,vidin
Професия : Driver
Кара : peugeot 406 2.1
Регистриран на : 21.02.2009

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  ghostrider205 Вто Мар 17, 2009 5:02 am

Мазда RX 8 е с такъв двигател с обем 1.3 литра и мощност 230 или 240 кс беше маи
ghostrider205
ghostrider205
Млад форумджия
Млад форумджия

Брой мнения : 6
Age : 32
Професия : Клошар
Кара : Golf 2 от време на време
Регистриран на : 14.02.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  ivo Вто Мар 17, 2009 8:22 am

През 1954 година Феликс Ванкел /Felix Wankel/ открива, че при въртенето на един триъгълен ротор или т.н. триъгълно бутало, в един наподобяващ по своята вътрешна форма осем-образен (епитрохоидна форма) протича един четиритактов работен процес. Това е причина още през същата година да се проектира един ротационно-бутален двигател, който след решаването на някои проблеми на 1 февруари 1957 при стендово изпитание доказва своето право на живот. При първото изпълнение картерът, имайки осем образно вътрешно пространство, се върти ексцентрично около своята ос бутало, чрез което отделните камери между ръбовете на ротора и формата на вътрешното пространство изменят непрекъснато своят обем. Тъй като технологически един неподвижен картер е по изгоден, чрез конструктивно изменение от въртящия се бутален двигател се създава съвременния вариант. Принципът остава неизменен, но сега въртящото се бутало се върти в неподвижния картер и освен около собствената си ос то се върти ексцентрично около геометричната ос на епитрохоидния картер. Това допълнително ексцентрично кръгово движение към ротационното дава на двигателя ново име ротационно-бутален двигател. Двата обаче, стария ротрационен двигател с въртящт се картер и новия ротационно-бутален двигател, се вклчват в по-широкото понятие роторни двигатели. Ротационно буталния двигател представлява истински четиритактов двигател с четирите такта: всмукване,сгъстяване,изгаряне и изпускане. Само че при него за разлика от ходово-буталния двигател едновременно протичат три от тези тактове.

Един ротационно-бутален двигател в следствие на това е значително по-лек и по-малък, отколкото ходово-буталния двигател със същата мощност. Възвратно-постъпателно движещете се маси отпадат и с това се решава от самосебе си проблема за уревновесяване на масата. По отношение на качеството на горивото и октановото число грижите са също по-малки, тъй като двигателят не притежава никакви “топлинни гнезда”, каквито са горещите изпускателни клапани при ходово-буталния двигател, които биха могли да предизвиката чукане в двигателя чрез предварителното възпламеняване на горивото. На фигурата се показани отделните фази на ротационния процес.Ванкелов Двигател Shema
I такт: Първата камера на двигателя се увеличава и всмуква гориво-въздушна смес.
II такт: Същата камера чрез въртенето на буталото сега изтласква засмуканата смес към горивното пространство. Поради ексцентричното движание на буталото камера се намалява по обем и с това сгъстява сместа.
III такт: Искрата от свеща възпламенява сгъстената смес. Силата на изгаряшите газове тласка буталото по-нататък в неговото кръгово движение, което отговаря на работния такт.
IV такт: Накрая буталото със своя ръб отваря изпускателното прозорче (изрез) на изпускателния канал и изтласква изгорелите газове през изпускателната система навън.
Както при ходово-буталния двигател максималния ходов обем (работен обем) представлява една важна сравнителна величина. Такава при ротационно-буталния дигател е най-големия обем на горивната камера. Еднокамерни ротационно-бутални двигатели са достигали около 500 куб. см. обем на горивната камера, също са конструирани и така наречените многокамерни двигатели, известни още като многодискови дигатели.
Интерсно:
Ако един еднокамерен респ. еднодисков двигател притежава динамичните качества почти на един шестцилиндров двигател то дисковия двигател отговаря на един осем цилиндров двигател, а два пъти по 500 куб. см камерен обем води до мощност 120 конски сили - едно респектиращо постижение.
ivo
ivo
Ford
Ford

Брой мнения : 63
Age : 45
Местожителство : Видин
Професия : недв. имоти
Кара : Ford, Peugeot 405
Регистриран на : 13.11.2008

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Ka4o_pi4a Чет Мар 19, 2009 5:34 am

И сега като знаеш за Ванкеловия двигател, кво - ще си го монтираш ли в Фиата ???

Що не ме направите модератор на тоя раздел ??? Какво общо има това с раздел Тунинг ?

Ще ме извинявате, но темата за този тип двигатели е за съвсем друг раздел boj
Ka4o_pi4a
Ka4o_pi4a
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 203
Age : 36
Местожителство : Никозия, Кипър
Професия : с климатични системи се занимавам
Кара : Diesel Turbo HighPower
Регистриран на : 02.04.2008

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Киро Чет Мар 19, 2009 5:42 am

Да правилно! Темата е за "Справочник" и отива там ok
Киро
Киро
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 2444
Age : 36
Местожителство : ВИДИН
Професия : Носи едни пари до едно място с една кофа
Кара : BMW 320ci E46
Регистриран на : 02.04.2008

http://face-me.net

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  paveto_vd Пет Мар 20, 2009 4:37 am

проблема за сдухването на двигателя се дължи заради уплътнението между камерите и роторите!Сещате се че там няма сегменти а са пластини които се износват страшно бързо.В повечето случаи роторите са два но съм чел за един англичанин които си поръчал 3-роторен дв. и излизал на над 750 коня,но той си го е настроил на 600 и нещо.Този дв. го е поставил на РХ-7 И струва ,,около'' 50 хил. еуро ok
paveto_vd
paveto_vd
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 152
Age : 34
Местожителство : V I D I N C I T Y
Кара : O P E L A S T R A T D I
Регистриран на : 12.03.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  sharp1 Сря Май 06, 2009 5:11 pm

Киро написа:Ванкеловия двигател е ротационен двигател с вътрешно горене, в който буталото (с триъгълна форма) се върти около ос, леко изместена от центъра му. В него има по-малко движещи се цасти и по-малко загуби свързани с тях. За пример може да се вземе буталото. То се върти само в една посока, а не променя посоката си на движение постоянно. Няма клапани, разпределителни валове и биели. Цялата "цилиндрова глава" липсва в този вид двигатели. Ванкелов двг с едно бутало извършва същата работа, колкото три цилиндъра на обикновен двигател. Така от ванкелов двигател с обем 0.7л се изкарва същата мощност като от обикновен четири цилиндров 2.0л.
Също заради по-малкото движещи се части, работата на мотора е много по-стабилна и липсват вибрациите на обикновените мотори.
Размера също трябва да се вземе предвид. Ванкеловите двигатели са много по-малки от обикновените им еквиваленти с вътрешно горене.

Някои от минусите им са:
Проблем при ванкеловите двигатели представлява смазването, защото там липсва картер пълен с масло, като при обиквноените двигатели.
По-скъпи са за производство.
Горят повече.
По-трудно покриват ЕКО нормите.

За момента ванкелови двигатели са били монтирани в някои модели на Мазда, Пежо и др.

Ето тук има доста изчерпателно обяснение за Ванкеловия двигател : http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine.htm

Поздрави!
Аз до колкото знам Ванкеловите двигатели са доста по икономични от буталните и при тях проблем със смазването няма ,колкото до ЕКО нормите незнам да ли ги покриват или не

sharp1
Млад форумджия
Млад форумджия

Брой мнения : 3
Регистриран на : 06.05.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Киро Сря Май 06, 2009 5:20 pm

Колега, това с което не си съгласен не е мое лично мнение, а е превод от "дебелите книги". ok Едва ли учебниците знаят грешно mhihi
Киро
Киро
OPEL Team Vidin
OPEL Team Vidin

Брой мнения : 2444
Age : 36
Местожителство : ВИДИН
Професия : Носи едни пари до едно място с една кофа
Кара : BMW 320ci E46
Регистриран на : 02.04.2008

http://face-me.net

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  sharp1 Пон Май 11, 2009 7:36 pm

Ванкелов двигател


През 1954 година Феликс Ванкел /Felix Wankel/ открива, че при въртенето на един триъгълен ротор или т.н. триъгълно бутало, в един наподобяващ по своята вътрешна форма осем-образен (епитрохоидна форма) протича един четиритактов работен процес. Това е причина още през същата година да се проектира един ротационно-бутален двигател, който след решаването на някои проблеми на 1 февруари 1957 при стендово изпитание доказва своето право на живот. При първото изпълнение картерът, имайки осем образно вътрешно пространство, се върти ексцентрично около своята ос бутало, чрез което отделните камери между ръбовете на ротора и формата на вътрешното пространство изменят непрекъснато своят обем. Тъй като технологически един неподвижен картер е по изгоден, чрез конструктивно изменение от въртящия се бутален двигател се създава съвременния вариант. Принципът остава неизменен, но сега въртящото се бутало се върти в неподвижния картер и освен около собствената си ос то се върти ексцентрично около геометричната ос на епитрохоидния картер. Това допълнително ексцентрично кръгово движение към ротационното дава на двигателя ново име ротационно-бутален двигател. Двата обаче, стария ротрационен двигател с въртящт се картер и новия ротационно-бутален двигател, се вклчват в по-широкото понятие роторни двигатели. Ротационно буталния двигател представлява истински четиритактов двигател с четирите такта: всмукване,сгъстяване,изгаряне и изпускане. Само че при него за разлика от ходово-буталния двигател едновременно протичат три от тези тактове.
Както се вижда на снимката възвратно-постъпателните маси на коляно-мотовилковия механизъм са изчезнали, както и технически сложните части на газоразпределението: разпределителен вал,клапани, повдигачи, повдигателни прътове, кобилици, клапанни пружини и задвижващия механизъм за разпределителния вал. Един ротационно-бутален двигател в следствие на това е значително по-лек и по-малък, отколкото ходово-буталния двигател със същата мощност. Възвратно-постъпателно движещете се маси отпадат и с това се решава от самосебе си проблема за уревновесяване на масата. По отношение на качеството на горивото и октановото число грижите са също по-малки, тъй като двигателят не притежава никакви "топлинни гнезда", каквито са горещите изпускателни клапани при ходово-буталния двигател, които биха могли да предизвиката чукане в двигателя чрез предварителното възпламеняване на горивото. На фигурата се показани отделните фази на ротационния процес.
I такт: Първата камера на двигателя се увеличава и всмуква гориво-въздушна смес.
II такт: Същата камера чрез въртенето на буталото сега изтласква засмуканата смес към горивното пространство. Поради ексцентричното движание на буталото камера се намалява по обем и с това сгъстява сместа.
III такт: Искрата от свеща възпламенява сгъстената смес. Силата на изгаряшите газове тласка буталото по-нататък в неговото кръгово движение, което отговаря на работния такт.
IV такт: Накрая буталото със своя ръб отваря изпускателното прозорче (изрез) на изпускателния канал и изтласква изгорелите газове през изпускателната система навън.
Както при ходово-буталния двигател максималния ходов обем (работен обем) представлява една важна сравнителна величина. Такава при ротационно-буталния дигател е най-големия обем на горивната камера. Еднокамерни ротационно-бутални двигатели са достигали около 500 куб. см. обем на горивната камера, също са конструирани и така наречените многокамерни двигатели, известни още като многодискови дигатели.
Интерсно:
Ако един еднокамерен респ. еднодисков двигател притежава динамичните качества почти на един шестцилиндров двигател то дисковия двигател отговаря на един осем цилиндров двигател, а два пъти по 500 куб. см камерен обем води до мощност 120 конски сили - едно респектиращо постижение

sharp1
Млад форумджия
Млад форумджия

Брой мнения : 3
Регистриран на : 06.05.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  sharp1 Пон Май 11, 2009 7:37 pm

Единственият голям недостатак на тези двигатели е бързото износване на уплатненията на буталото

sharp1
Млад форумджия
Млад форумджия

Брой мнения : 3
Регистриран на : 06.05.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Mart0 Пон Юли 27, 2009 2:29 am

Този двигател има ПО-ДЪЛЪГ живот точно поради малкото триене. Дрифтърите в Япония точно затова избират мазда RX-7, защото има по разък изблик на мощност. drift drift
Mart0
Mart0
Raising Sun Team
Raising Sun Team

Брой мнения : 16
Age : 30
Местожителство : Видин
Професия : Ученик
Кара : За сега мислено :D
Регистриран на : 05.07.2009

Върнете се в началото Go down

Ванкелов Двигател Empty Re: Ванкелов Двигател

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите