AВТО - ВИДИН
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

3 posters

Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Сря Юни 10, 2009 3:37 pm

Не знам дали има любители на мото-туризма тук, но и да няма, може пък да се запали някой ...


Телефона ме събуди в 5 часа, няколко секунди по късно чух и от съседната стая алармата на Фори. Датата беше 3 май 2009 г, намирахме се в дома му , село близо до столицата ( може би и част от нея, не знам) , и се канехме да тръгнем на (не особен)планирано пътешествие по Западните Балкани. За тази цел имахме задгранични паспорти , мотори , зелена карта , малко време, малко джобни пари и огромно желание. По принцип нашия вид пътуване си го определих в собствена категория – speed tourism – което ще рече че се набляга на каране на големи дистанции , с малко спирания, и за разглеждане на всичко което си заслужава по пътя. Облякох се и слязох долу , направих си закуска и кафе , и понеже нямаше признаци на движение , звъннах - не беше чул алармата. Толкова рано нямаше трафик и в 6 часа вече излизахме с моторите , екипирани и готови за път ,от гаража, в центъра на София. Пътя за граничния пункт при Стрезимировци минаваше през Божурище, после се отклоняваше през селата, посока Трън. Бегло мярнах табелка с ждрелто на река Ерма, помня го от учебниците, но не видях нищо, може би защото бях умрял от студ. Едно табло преди Трън сочеше че температурата че е 3 градуса, на там стана и по студено. Тъкмо предишния ден се чудех що за екстра са отопляемите ръкохватки на мотора на Фори , и за какво ли биха могли да служат реално - е сега разбрах , пръстите ми буквално бяха посинели от студ, едва успях да заредя , когато спряхме. На граничния пункт беше почти пусто, и от двете страни , предизвикахме вял интерес с появата си и добронамерени усмивки. Пътят от татък границата е много живописен, и пуст , неусетно стигнахме до високопланинското езеро Власина, и спряхме малко да се пораздвижим и снимаме. Тук стартера ми залепна и се наложи да свалям клемата на минуса , хвърляйки ме в размисли за състоянието на мотора - бях го регистрирал 2 дена преди това, и единственото ми возене беше фактически това до Сф .Потеглихме отново, малко след това пътя почти изчезна, и се превърна в макадам, до включването му в пътя за Македония при .... . От тук вече се придвижвахме по бързо, доста усилено се строи магистрала, за свързване с македонската и главният път за Атина, май участъка към Калотина не го броят за атрактивен, и може би са прави , то ще си е магистрала към нищото , като знам околовръстното от кога го разширяват, камо ли магистрала да направим. Македонските митничари бяха с ръкавици ,заради свинския грип , безпроблемно минаване , и спиране за плащане таксите на първата магистрала - таксите са минимални, както и размерите на трите магистрали ,общо които минахме, интересното е че Скопие няма околовръстен път, та се минава през града, аз лично останах разочарован - прахоляк и мизерия около пътя. Пътувайки на запад релефа става по планински , в далечината се открояваше величествената Шар планина , в частта населена предимно с албанци , има много интересно разположени по хълмовете села, странно как се придвижват до там, особено пък зимата. Природата много напомня на родопската , и то в най-атрактивния и участък – труградското дефиле. Спряхме да заредим , и си ги премерихме .. разходите на моторите - 5.5/100 , не лошо(цена около 1.90 лв). Тук е мястото да кажа с какво пътуваме - аз със БМВ К100 РС, 1000 кубиков тежък и стар турист , Фори с Хонда Африка 750 , в общи линии доказани и солидни машини. На Дебър се отклонихме, да открием КПП то с Албания, за което нито карти , нито нет споменаваше. Дам, там си беше , от Македонска страна прилично , от Албанска ( първи впечатления ...) липсващо - една кабина тип паркинг будка и бял насип , дано да е за подготовка за асфалт. Езика - напълно неразбираем , граничният контрол обаче на ниво - няма никакви такси (преди е имало някакви , каза Фори) , питаха ни накъде , казахме Кукеш , на албански звучи по скоро Кукс , митничаря само се намръщи и показа с ръка че има много дупки , де да беше обяснил по подробно. Тръгнахме към Пешкопи , асфалт , но нееднороден, по скоро съвкупност от кръпки , с различен размер и форма , разсъждавах как може да се получи това , и стигнах до извода че само човешка ръка може да нахвърля така безразборно , оказах се прав , по късно видях как от камион се хвърля с лопата, на око, а после се утъпква с малко валяче. Табели липсваха, на едно място намалихме , имаше проверка , да проверим за посоката, но полицаят направо ни посочи накъде, преди да сме попитали. Навлязохме в Пешкопи, по едни криволичещи улици .Хм, не знам как да опиша това което е там , лично на мен гледката ми се свързва с нещо като позападнал малък град , по точно гето , от преди 20 тина години , олющени сгради -тип общежития , надупчени улици , с щипка ориенталска шарения , плюс тук там нереално за вписване скъпи и нови коли. Спрях на най-сносното на вид кафе, да починем , жената ни предложи да спим там, беше и хотел, и не скри изненадата си като разбра че ще продължим на север, но това пак не ни направи впечатление... Поосвежихме се малко , и тръгнахме отново , срещнах самотен видимо чуждестранен колоездач, идващ отсреща -как само ми оправи настроението, имало и по луди рекох си . Като се замисля сега май по скоро се е върнал като е видял какво е по натам. Нищо не предвещаваше грандиозния преход , който щеше да последва след малко, бяхме минали 2/3 от пътя , беше ранен следобед, и чудесно време. До моста на река Дрин стигнахме сравнително бързо , и там по карта трябваше да поемем надясно към Кукеш . Спрях усмихнат след моста , и посочих черният път който се откри пред нас на Фори - какво пък толкова, на там ще се оправи , мислех си. Продължихме няколко километра, и усмивката ми постепенно изстина, нещата ставаха по зле. Третокласен албански път изглежда по зле и от колкото звучи, вервайте ми. От начало терена не беше много стръмен ,но постепенно започваше да става все по планински. Пътя - смесица от черен макадам и калдъръм, изключително неприятен за каране, непрекъснати подскоци , моят мотор си е магистрален тип турист, и това нещо си беше жива гавра, достраша ме да не се повреди нещо, карахме с около 20 км /ч , перката на радиатора започна да се включва все по често. Тук там планински потоци пресичаха пътя, единствените ППС та до момента които видяхме бяха магарета и коне. В общи линии от планински терена ставаше все по високопланински, пътя все по лош, не можех да повярвам че това ми се случва в действителност. Красивите и диви гледки не компенсираха неприятното чувство на безпокойство, при някакво евентуално объркване - технически проблем например. Телефоните нямаха покритие, табели нямаше, хора много рядко , селца от по 3-5 къщи на доста разстояние едно от друго . По едно време установих че карам сам, Фори не се виждаше никъде, изчаках го малко и се върнах , като ме глождеше неприятно чувство. Заварих го да стои до мотора, оказа се че е паднал , и не е могъл да го вдигне(мотора де...) , добре че минали местни и му помогнали . Отдъхнах си , и продължихме отново . Няма как да опиша подобаващо местата по които карахме, снимките не пресъздават дори малка част от онова , което преживяхме, на всичко от горе и не снимахме често , но толкова насечен терен не съм виждал, планина до планина, и в нея планина, инфраструктура - най много някой мост, и то рядко , което означава катерене по серпентини, спускане до реката, после пак отново , и така да хоризонта .На практика за да изминем 1 км напред , ние минавахме 3-4 по подобието на път , с безкрайни завои и голяма денивелация, оградени от едната страна от пропаст, от другата от баири и скали. По едно време се заоблачи и започна да вали , което направо ми изцеди и оставащите сили и търпение, оголените камъни се хлъзгаха ужасно, а за калта какво да кажа... кал. Добре че не продължи дълго. По пътя между другото видяхме 2 буса, ако не се лъжа, които явно бяха обществения транспорт в района ( естествено Мерцедеси, доста окаяни обаче...) . Табела малко преди да навлезем в по цивилизованият район преди град Кукеш показваше края на мъките . Когато спряхме на асфалтовия път( не че имаше много асфалт на него де) , се почувствах сякаш съм носил мотора на гръб .Тук имах глупостта да си изпусна каската ( ... поредната, вече нямам здрава, 3 броя съсипах) , и визьора ми се счупи. От тук натам останалите 2000 км ги изкарах със слънчеви очила , такова ми се таковата, образно казано. Това за момента не ми беше проблем, радвах се че се бях измъкнал от дебрите балкански, по точно , така си мислех. Подкарахме напред към града, намираше се в подножието на много красиви върхове, и изглеждаш прилично от разстояние, но си беше същият тип както предишния. Преминахме отново мост след града и излязохме на централният път за Шкодер, и каква изненада - асфалта изчезна отново . Не можех да повярвам, вече се здрачаваше, карахме в облак от прахоляк , здрачаваше се, очите ми се напълниха с боклуци ( .. ех, визьорчето миииии,,,) , завои , движение , гадост. След десетина километри асфалта се появи , за терена какво да кажа , като предишният, тесен път, на места с добра настилка, на места без , завой след завой, тунели няма , планини, планини, и какво - пак планини , спускане, качване, спускане, качване... вече беше тъмно, аз бях сигурен че съм много фешън със слънчевите очила отстрани, ама не виждах почти нищо, добре че там скорост над 50 км/ч е нереална, та успявах да карам .Между другото на места се виждаше нещо като строяща се магистрала, все пак това е пътя за Косово . Единственият стимул който имах по пътя бяха няколкото тира с които се разминахме и автобуси - е на тия им беше по гадно май... по едно време бях толкова озверял от поредното спускане към нищото в долината по 180 градусови завои , че карах на клаксон цяла минута, идваше ми да захапя кормилото от яд. Нито табели, нито някакви светлини , като че бяхме на друга планета. Това си беше чисто надценяване , или по скоро недооценяване , бяхме планували да спим в Черна гора, а замръкнахме в планините на Албания . Вина обаче нямахме, поради реално никаква информация за това с което се сблъскахме, който не вярва да порови в нета и да види. Исках само да се измъкна от проклетите планини и да карам 50 м по права линия , без да си усуквам ръцете на фльонга от поредният обратен завой, Е срам не срам, ама завой на първа с пуснат крак, на фарове, с променяща се настилка - представете за какво става на въпрос. На всичко отгоре двама(сториха ми се хлапета) държаха обезателно да ме спрат , тъй като Фори им се измъкна, единият почти ме свали от мотора, закачих го странично. В крайна сметка малко преди 23 часа успяхме почти да слезем в равнината , и направо попаднахме на един новостроящ се хотел . Вкарахме моторите в бъдещият ресторант или лоби бар, който не беше завършен, и се качихме в предоставената ни за 25 евро стая - прекрасни условия между впрочем. Събраха ни се 16 часа каране, аз ядох половин пакет семки за това време и малко бисквити. 1 мин. след като се изкъпах бях заспал . А Фори беше по бърз...
Тръгване рано от София - към 6 часа, адски студ , около Трън беше 2-3 градуса, граничния пункт пуст , спряхме на високопланинското езеро Власина.:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773791613442500
До Македония стигнахме набързо , в Скопие ми се видя мизерно , в западната част стана по планински, готина природа, селца по хълмовте :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773792348911250
Някакъв язовир :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773792622348750
След границата с Албания:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773792882192500
Град Пешкопи:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773793271411250
Пътят за Кукеш, отначало мислехме че сме объркали нещо , но това си е официалният път.
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773794061098750
Невярващият Фори:
http://bgphoto.net/photos/2045/o633773794568286250.JPG
Терена ставаше все по хард:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773794972192500
Източно албанската действителност:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773795390317500
Гледаха ни странно:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773795899380000
Много красиво и много диво:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773796134848750
В общи линии се движехме от планински към високопланински терен:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773796445005000
Предстои поредното спускане към реката по серпентини, за да поемем по поредното изкачване отсреща, и тка до хоризонта ( над 80 км ...)
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773796714536250
Радвах се че не вали дъжд, движехме се по изцяло черен път, но все пак заваля ...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773797187973750
Инфраструктурата приключваше с мостове , доста нарядко , с дървени греди :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773797567661250
В тази локва ми падна апарата, върнах се да го взема , снимката е да го проверя дали работи - отляво пропаст, отгоре скали...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773798362817500
Фори в Непал...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773799117348750
Пътят е страшен, но славен...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773799496567500
Явно албанското пътно управление има чувство за хумор...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773799849223750
И все пак.. много красиво :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773800130786250
Кукеш - Шкодер - същият терен , с асфалт ( не винаги ...) - серпентини и завои до безкрая...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773800364536250
Невероятни гледки:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773800618598750
Моста при Шкодер, официялният път за границата с Черна гора :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773801158130000
Доста мизерничко, със собствен колорит , след около час бахме в Montenegro ...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633773801489223750
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Сря Юни 10, 2009 3:39 pm

Писъка на алармата ме изтръгна от непробудния сън в 6 часа, и първото ми желание беша да смачкам GSM а, но само го бутнах от шкафчето , и продължи да писука досадно. Поосъзнах се малко и бавно се надигнах. Ръцете ме боляха ужасно около предмишниците , умората не беше изчезнала още , а следващият етап започваше . Отидох на терасата, беше светло, времето се очертаваше да е слънчево. Влязох да си взема един душ , и доразсъня , Фори се беше надигнал също, изядохме по един кроасан и започнахме да стягаме багажа. Бяхме се разбрали със собственика да дойде в 7 ч. и да ни отключи, за да можем да изкараме моторите, човека беше точен до секунда. Тръгнахме към Шкодер , вече бяхме близо , терена равнинен, всичко изглеждаше доста по цивилизовано – кокетни къщи тук там, обработена земя , добра настилка на пътя . Въобще , ако се мине само около морето , няма да се изгради реална представа за страната, контраста е голям , както и няма да се видят дивите планини , на които стадата кози пасяха на ръчна, както се изрази един мой приятел.Фори имаше някакви излишни албански леки ( то той само монголски тугрици май не носеше, ама щото не ни беше на път...), и затова спряхме да заредим . В самия град Шкодер не влизахме , отбивката е в началото , в подножието на изглеждаща доста запазена крепост.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783312366331250.JPG
Моста – с дървени греди , спирахме да снимаме от него , изглеждаше като в някоя страна от 3 тия свят , клатеше се даже доста осезаемо. Реката – прозрачна, което май не беше добре, защото се виждаше заринатото с боклуци речно корито. Имаше рибари , и сериозно движение. Продължихме , пътя беше отново добър( на общият фон) , с доста завои , минаваще през няколко села , не лошо изглеждащи. На един завои една баба с едно магаре тръгна да пресича , без дори да се огледа , Фори успя да го избегне , минавайки му от пред, аз пък отзад ( това звучи и малко перверзно) , оная дори не спря. Все пак благополучно стигнахме границата – отново тип будка, малко по солидна . Никакви пробелми , искаха 1 евро някаква такса, аз нямах , оня ми кимна че ако нямам, да не се тревожа ( странно за митничар... ) но Фори плати. Отново черен път до митницата на Черна гора . Там малко се забавихме, имаше голяма група с мотори , идваща от Унгария, с много разнообразен мото-парк - от БМВ та до Априлии, обаче всичките лъскави и нови и с нови екипи. Ние – коренна противоположност , не толкова заради по старата техника , а заради измъченият си вид – с по един пръст прах по нас, и кал по моторите. Завързахме нещо като разговор , опитах се да му обясня , че там от където идваме, няма пътища . „Аhaaa, offroad „ – грейна разбиращо човека . „Тц , there is no ROAD !” – натъртих аз . Не ме разбра , а и техният маршут беше надолу край морето за Гърция, така че нямаше значение , ама ме набра яд че няма как да си обяснят просешкият ни вид. Потеглихме отново , пътят беше тесен , без маркировка, но добър, в далечината се забелязваха внушителни върхове , ухаеше прекрасно от разцъфналите дървета. Оградите ( това и в хърватско беше така) бяха от камъни, поради явният излишък по крайбрежието, къщите добре изглеждащи.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783312893362500.JPG
Бар го подминахме по околовръстното , а на хълма преди Улцин спряхме да поснимаме.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783313203362500.JPG
Великолепни пейзажи са по цялото крайбрежие . Характерното за района са грандиозните строежи и ремонти , поставя се канализация , което води до големи задръствания. На разклона за Подгорица спрях , Фори не се виждаше , помотах се 10 тина мин. – не идва . Звъннах му – каза че мотора се е повредил . Тръгнах обратно, беше на отбивка, точно след едно място , на което висяхме 15 мин. в задръстване. Спрях разопаковах се и загледах умно в поразхвърляната Африка. Каза че е спряла , все едно свършва бензина. Почнаха се един сваляня на капаци , проверка на токове, бензини, ала бала. В крайна сметка се оказа че е бензиновата му помпа – специална разработка на НАСА (майтап) – вакумна , която беше сложена точно с идеята че е по сигурна от оригиналната – не качваше бензин. (Техническо отклонение – резервоара на този мотор слиза по дълбоко от нивото на карбураторите , заради което е необходимо бенз.помпа . Решението беше да се напълни резервоара и да се направи байпас) . Фори взе моят мотор и отиде да търси бензин, аз се заех да тегля маркучите и да се боря със скобите. Обърнах мотора надолу по нанадолнището , преместих маркучите и чудото стана – запали. Звъннах му да се връща, щяхме да се придвижим на ход до най-близката бензиностанция. За инфо на Африкан-гилдията – мотора издъража гарантирано 200 км , с директен байпас, без бензинова помпа – проверено в релни условия. Напълнихме резервоара , и от тук насетне процедирахме така – на всеки 150 км ( горе-долу) Фори зареждаше , а аз през едно – на около 300 км. , за по сигурно. Проблема беше решен, но отново загубихме време . По пътя спряхме да снимаме острова Св.Стефан , и от хълм край Будва. Това което видях дори и за малко ми хареса – курортен град, с добре подържани паркове , страхотни плажове и невероятни панорамни гледки.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783313463206250.JPG

Продължихме към Котор, пътят е с изкачване и серпентини( след албанската епопея не ми направиха впечатление...) , има и тунел иначе , горе на билото се открива невероятна гледка към града.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783313892737500.JPG

Спуснах ме се , зяпайки и търсейки къде да спрем, видях няколко мотора , паркирани в нещо като парк до площад и реших и аз да се изтипосам там.Спрях доволен , въпреки изненаданите погледи на пешеходците, и погледнах към другите мотори. Срам- бях се натресъл на някакво изложение на Харли пред входа на старият град, мръднах малко по нататък с Фори, но един човек ни направи недвусмисле знак с ръка, че не става и там.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783314408518750.JPG
Прекосихме моста и спряхме на паркинг до една банка. Оставихме багажа на моторите и седнахме да пием по бира в едно заведение до крайпътният булевард . Тъкмо започваше да вали. Пийвахме , наслаждавахме се,
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783315075393750.JPG

обсъждахме
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783315382112500.JPG

и планирахме . Градът – малък, подреден, туристически . На тръгване ядохме по един много вкусен сандвич , в малко заведение. Единодушно бяхме решили да обиколиме залива , а да не ползваме фери то – решението беше оправдано от видяното - крайбрежната ивица е тясна , и застроена в по голямата си част – виждаха се от стари сгради и катедрали, до нови вили , пътя се виеше между залива и планината .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783315721643750.JPG
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783315997737500.JPG

Минахме през Херцег Нови и след малко бяхме на граничният пункт – минаване за минута, другия беше доста далече след това , там също ни провериха бързо . В Хърватско пътя беше добър ( ама навсякъде) , крайбрежието става обаче с по малка растителност , появяват се характерните бели скали . На отбивка пред Дубровник спряхме да се насладим на гледката , имаше и телескопи за по 1 евро, но се задоволихме със зума на апаратите, и без това щяхме да влезем в града.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783316421800000.JPG

Въпреки че туристическият сезон не беше стартирал официално, тълпите хора бях окупирали всичко, готиното е че има паркинги специално за мотори ( кога ли и тук ще се сетят , че от карането на мотори и скутери в града може само да спечели трафика) , та успяхме да спрем, макар и на различни места. Фори като по консервативен си взе каската , аз оставих всичко на мотора, и тръгнах само с фотоапарата. Градът е описван многократно, известна туристическа дестинация е , доколкото знам е бил посъсипан през войната, но сега това не личеше. Нещо като умалено копие на Венеция , да речем, без каналите, но по култивирано и не толкова помпозно. Крепостната стена е напълно запазена , и много внушителна. Разноцветни тълпи хора се движат във всички посоки , кафенетата на всяка отбивка ( както беше писал някой – не ти сервират кафе , ако не си поръчаш обяд, не проверихме обаче).
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783316843675000.JPG
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783317533987500.JPG

Мястото е от категорията must see, а и е близо до България. Напуснахме града , имаше натоварен трафик и поехме по пътя към Сплит. Минахме моста , после през залива до Затон и неусетно стигнахме границата с Б&Х. Тясната ( около 30 км ) ивица изход на море си има интересна история, който иска , да я прочете, няма да я разказвам, че и без това май много се разписах. Преминаването на границата е символично , на пункта една мацка с униформа ми кимна, спрях пред нея и почнах да ровя за документи , но тя ми каза да продължавам. В град Неум цари строителен бум, от това което се вижда, не можах да си изградя представа за града , но по някои орнаменти на къщите ( арките ) , си личеше леко ориенталския отенък на региона. Излизането беше по същият начин , и пак бяхме в Хърватско. За пътищата казах че са добри , но в съчетание с плавните завои и страхотните гледки , които се откриваха, карането на мотор беше истинско удоволствие. Изобщо Хърватско като дестинация за мотор е нещо супер.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783322438518750.JPG

Спуснахме се към плодородна долина – сигурно някога е имало разливи на реката , с невероятно подредени градини . Малко над Плоче има отбивка , от която се виждат хубави езера в далечината , спряхме да си доядем останките от някакви сладки, и отново потеглихме .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783322815237500.JPG

Мислех да спрем в Макарска , но само заредихме гориво, времето напредваше По пътя ме впечатли Омиш , там пресякохме река , градчето е на много живописно място , не след дълго навлязохме в ривиерата преди Сплит – множество малки населени места, почти без ясна граница между тях , хубави къщи , красота. Тъкмо влязохме на магистралата в града , когато заваля , слънцето беше залязло , а аз с тъмните слънчеви очила се опитвах да налучкам пътя , който нямаше и как да се обърка всъщност.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783323004300000.JPG
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783323004300000.JPG

Сплит ми направи невероятно впечатление – много жив и подреден град, от това което видях на бързо , осветен , търговски центрове ( единият беше толкова голям , че чак си свалих очилата , да съм сигурен че не се лъжа в това което виждам – “Mercant center” – близо 300 м дължина на фасадата. ), инфраструктура , заслужава си да му се отдели време , нещо с което ние не разполагахме, бяхме тръгнали за Задар ( не че стигнахме до там де...) . Продължихме, по пътя ни валя , който е крал без каска в дъжд, знае че при по голяма скорост сякаш игли ти се забиват в кожата , а от капките дъжд , които оставаха на очилата ми и от насрещните фарове не виждах почти нищо. Когато се добрахме до Трогир вече не валеше , но беше тъмно, спряхме на островчето при старият град , оставихме си моторите на мото-паркинга на тротоара и се поразходихме .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633783311184768750.jpg

Това място не е толкова популярно , както други утвърдени туристически дестинации за Хърватска, но по мое мнение заслужава голямо внимание , най-малкото за една романтична вечер – островче , без автомобили , с паркова зона и някогашни аристократични къщи с тесни улички и заведения, обградено от всякъде яхти. Истински оазис. Метнахме се отново на моторите, с идеята да стигнем поне Шибеник , и поехме пак на изток . Покарах известно време , но ми беше вече писнало, и за това като видях табела за соби , въобще не се зачудих , а отбих . Няма и секунди и отвътре дотича собственика , разбрахме се за 30 евро да преспим+ закуска, имаше и гараж. Пита ни от къде идваме – казах му от Албания , той се учуди и каза че няма много туристи от там (разговор на енглези..) , след което му обяснихме че сме от България, а само изглеждаме албански, просто от там сме минали. Качихме багажа , стаята не беше лоша, макар че в Албания условията бяха по добри. Изкъпахме се и излязохме да се поразходим и хапнем – оказа се че сме в Марина , собственика ни обясни че 700 м по надолу има заведения , обаче май е имал в предвид разстоянието по права линия, защото се наложи да обиколим един залив , с тузарски яхти, докато излезем на централната алея . Намерихме една местна пицария , хапнахме , пихме по бира и се повлякохме на обратно – силите ни бяха привършили.
Продължаваме на запад :

ВЛизане в Черна гора - видимо е по цивилизовано - пътища, вили ... :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776352884848750
Хълмовете и крепоста край Улцин:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776353415630000
Нечупливата бензинова помпа на Фори отказава , минаваме не гравитечно бензиноснабдяване
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776354120473750
Остров Свети Стефан преди Будва :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776354515005000
Панорама от Будва:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776354809692500
Плаж в Будва :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776355237817500
Которския Залив и град Котор :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776355590942500
Крепостната стена виеща се по скалите , като китайската Smile .Smile
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776356615005000
Приятни улички ,
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776357011567500
Красиво градче:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776357480473750
Още по красиви жени ( за тази мама един приятел каза че я взима с двете и деца...) :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776357978130000
Обиколихме залива , впечатляващи гледки отново :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776358433755000
Държах да се снимам на фона на :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776358668130000
Дубровник:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776358963598750
По улиците на града:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776359337973750
Старият град:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776359743911250
Фори се запиля на някаде, а държах да се снимам отново Smile)) .
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776360072973750
Трогир - фантастично градче над Сплит, на островче :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776360610786250
Моста:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776360877192500
Заключената пешеходна пътека, до паркинга за мотори :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633776361499380000
След около час бяхме в Марина ...
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Сря Юни 10, 2009 3:42 pm

Бяхме решили предишният ден, докато пиехме бира , да поспим малко повече , тъй като пътя взе да ни идва в повече от очакваното, за това станахме в 7 ч, за 8 ч. бяхме поръчали закуската. Събрах багажа и всички зарядни , разхвърляни по стаята, но забравих да снимам един контакт, разположен много интересно , на около 2.50 м . над пода , вероятно се ползва само от гостуващи звезди на NBA . В салона домакинът вече беше наредил закуската – всичко беше чудесно – кафе, сокове, мляко , сладко, саламчета, яйце... . Имаше голяма панорамна тераса с чудесна гледка ,
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790256035615157.JPG
очертаваше се поредният слънчев ден, слънцето беше доста високо. Хапнахме , облякохме се и потеглихме , след кратка борба с гаражните врати
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790256716830959.JPG

, импровизираният маршрут включваше каране по 3 то класни пътища, вещаещи интересни моменти , поне до Книн, после си беше стандартният път за Загреб, който щеше да ни изведе до Плитвицките езера и границата с Б&Х. Шосето се стелеше между характерните каменни огради , доста тясно и лъкатушещо , но без неравности .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790257138937837.JPG

Стигнахме до село , където GPS а упорито показваше път, за който местните не бяха чули , в крайна сметка се доверихме на хората и продължихме. Проблемът беше че всички пътища си с изглеждаха еднакво добре , но в крайна сметка , когато пресякохме магистралата и минахме под нея , вече бяхме сигурни че сме на прав път – гр.Дрниш. Пейзажа е с характерна ниска растителност и много каменист , села не се забелязваха , само табели сочещи вляво и в дясно отбивки ( при нас е прието навсякъде пътя да сече всяко село ,неудобно и за пътуващи и за местни ,no coment …) . Спряхме да заредим на една бензиностанция в пустошта , не можех да скрия удоволствието от карането по безлюдните пътища , с плавни завои и огромна видимост( третокласен хърватски и третокласен албански път са коренно различни неща) . „Как пък нямаше една дупка” – даже се възмути и Фори...
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790258715939135.jpg
Книн се оказа много интересен и разхвърлян по хълмовете град, на брега на кристално бистра река. Малко след това беше отбивката , за Плитвицките езера , но имаше табела за обход ( тук мисля че ние допуснахме грешка, по натам ще обясня.). Следващият град по маршрута, беше Грачац, но стигането до там се оказа истинска епопея. При едно малко градче Кистание , вече беше явно че прекалено дълго караме на запад , спряхме и питахме за посоката – затруднихме доста хората на площада, явно здраво се бяхме омотали. Имаше предложения даже да минем през някакъв „бели пут „ ( при нас му викат „черен път” , но настилките ни са с различни цветове, тук камъните са в повече.). Уточнихме следващата цел – Обровац. Отново каране по безлюдни и добри пътища , пред града имаше кръстопът, и ние след кратко колебание решително поехме по грешният , преди града в дясно . Толкова решително , че след 15 тина мин. когато се натресохме на нова забрана и обход на пътя , бяхме минали над 30 км – темпото беше впечатляващо. Отбивката беше към невзрачно селце и каньон , минахме хубав каменен мост , и после през нещо като зона за рафтинг , се насочихме към моста и пътя който щеше да ни изведе на правилното място .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790257476810873.JPG
НО! Моста го нямаше, ремонтираха го. Не можех да повярвам че няма знак за това .Почнах да губя самообладание, по принцип не ме е яд да обикалям, даже много се кефя да карам из непознати места , особено в случая пътя беше прекрасен , но беше явно че трябва да се връщаме обратно доста, а това не ми харесваше. Нещо ме глождеше по обратният път, за това като стигнахме на мястото със знака за обход, спрях да го огледам пак. Тук се изясни проблема, който сами си създадохме , защото просто при нас нещата не са по този начин . Обозначението сложено на централното шосе (по памет) беше забранителен знак – път без изход . Под него стрелка в ляво и надпис 6 км. Което явно е значело че пътя в ляво е без изход след 6 км . , но ние помислихме че пътят напред е в ремонт, и да отбием в ляво ... Както и да е , подкарахме още по-бързо назад към Обровац, който се оказа много хубаво градче , разположено на брега на река , в подножието на крепост – хареса ми.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790259730964745.jpg
Пътят после започваше голямо изкачване , но без серпентини , запомних мястото със невероятно силният вятър, който духаше , добре че бях с тежък мотор , и се крепях на него , макар че главата ми на моменти се вееше като знаме. Недостижимият Грачац се беше в равнина след спускането , заредихме и поехме спокойни към официална цел номер едно за деня. Природата стана видимо по различна – появиха се дървета , обработваеми ниви, зелени ливади . Близо до едно село, от което се виждаха не повече от 10 къщи , видяхме голям завод на КНАУФ , работниците сигурно пътуваха от различни места в околността . Петнайсетина километра преди плитвицкия резерват , пътя вървеше изцяло през гора , виждаха се табели с крайпътни заведения и места за почивка.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Плитвишки_езера
За разглеждане на самите езера имаше 2 голями места , с парко-зони за спиране, ние избрахме номер 1 , което фактически е последната част , с най-много каскади и водопади , и съответно най-интересна за разглеждане. Паркинга е платен, но момчетата там ни казаха да минем в страни от бариерата, и да си оставим моторите до кабинката – спестиха ни от разходите. Пресякохме шосето и се озовахме на вход 1 – имаше табели с означенията на маршрутите , най-краткият е даден за 3-4 часа ( А ) , съответно щяхме да го вземем за половината време. На касата платих с карта – 110 куни или около 15 евро. Мацката ми даде билета и каза – „ Тамо е кафана „ , сочейки към останалите постройки. Понеже видя недоумението ми , се усмихна и каза „Спаваш! Оди попий едно кафе...” - явно съм имал доста изморен вид . Не я послушах , и тръгнахме по пътеката надолу . Няма да се напъвам в опити да опиша красотата на местността - поредица от кристално бистри езера , опасани с дървени пътеки за разглеждане , всичко това между хълмове обрасли с гора. Самият резерват не е ограден , но едва ли има гратисчии. Намесата на човека се изчерпваше със стълбите , парапетите, алеите , табели с означения за размера и дълбочината на езерата, както и някоя друга пейка. Сетих се за Крушуна и ми стана малко мъчно – и това което имаме като природа , не се цени , и е оставено от държавата на произвола... Чудехме се с Фори , тия как не са се сетили да пуснат кебапчета и бира наоколо , спортен риболов ( рибата само дето не беше излязла да пасе...) , школа за водолази – водата прозрачна... водни колела , джетове - ама нямат бизнес нюх явно - нас някакво си ЮНЕСКО нямаше да ни спре , ние фондовете отсвирихме , та тия ли .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790260449218433.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790261512533945.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790262047004705.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790263566026865.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790264668411877.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790265306182395.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790266703307715.JPG
Обиколихме експедитивно каквото успяхме, поснимахме , и обратно на моторите. Границата с Б&Х беше близо , на около 15 тина км. Граничният пункт е голям , и е само един ( ... а и двете държави не са в Евро съюза) , минава се за около минута . Не съм вярвал че само за няколко километра , може да се усети че си в друга държава – е тук беше така , не че природата ставаше друга , или пътя по – лош ( завоите всъщност станаха повече ) , не знам как да го обясня , но се усети веднага. Природата в Босна принципно много наподобява родопската – планини , но не от големите и заснежени , а по скоро заоблени и обрасли с гори , релефа е по мек. Минаването през Бихач беше малък ад – задръстване и лъкатушене по разни улици , след това продължихме по пътя , заредихме (бензина е около 1.40 лв/марки) , а малко и по късно спряхме в разкошно пътно заведение да хапнем – цените между другото са народни, валутата – босненска марка = български лев , обслужването навсякъде на висота.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790266153677989.JPG
Не пропуснах да се снимам с един „Сараевски киселяк”  .
Тръгнахме вече поосвежени , за Сараево . Сервитьора не ни повярва че след 3-4 часа ще сме там, имало завои.... и беше прав. Редуваха се китни селца, с хубави къщи , и не чак толкова , останах впечатлен от град Йайце , супер място за примерна нощувка, в центъра на страната , след това пък се изумих от Травник – това село ( най-вероятно е град де....) се оказа някакъв търговски център , с небивали мащаби – халета , молове , бази и всякакави магазини се простираха на километри по пътя – коли навсякъде , хора . От тук всъщност насетне движението стана доста натоварено , пътя се виеше по поречието на река ....... . Единствената магистрала е около 40 км , но е в строеж , и не е много приятно за каране. Вече по тъмно бяхме във Високо , за да видим пирамидите, което нямаше как да стане разбира се , но това не ни попречи да се качим до подножието на пирамидата на слънцето.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790275830099193.jpg
Там стартера ми отново се заинати да върти безпричинно , и последва половинчасов ремонт , притекоха се и едни момчета на помощ , за което им благодарих. Сараево беше вече близо, стигнахме бързо . Бях го гледал този град от GoogleEarth а , и ми изглеждаше странно – разположен по дължина, че и хаотично разхвърляни квартали ( защото са по хълмове) , та се чувствах подготвен – поредното доказателство , че докато не видиш нещо с очите си , няма как да го прецениш. Булеварда ( централният, около него е разположен града фактически ) е дълъг около 9 км , изцяло осветен , 3 лентов на повечето места, в средата трамвайните релси , отстрани разкошни нови сгради и офис центрове , нямаше паркирали коли отстрани , много зеленина – просто бях възхитен . Старата част, в която имахме резервация за хостел, беше в източната част на града , и за това го пресякохме целият. След около час лутане го намерихме , GPS а нямаше батерия , а старата част си е лабиринт – оказа се че е хотел с 4 звезди , сгушен между старите сгради наоколо и точно до една джамия . Фори се притесни - „ Ходжата ако ревне в 5 часа, ще ни съсипе спането!”. Успокоих го , че както сме уморени , със сигурност трябва да реве до към 7 , та да ни събуди, което обаче не ни попречи , да хвърлим багажа, да се изкъпем и да излезем на среднощна разходка. Осветен център , дюкянчета, калдаръмени улички, катедрала, православна църква и джамия , в перфектно състояние , не далеч едно от друго , парк , масивни сгради от началото на 20 век, по-модерни постройки – шарено и преливащо се едно в друго – горещо препоръчвам мястото .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790267023833893.JPG
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790267369833385.jpg
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790267776468741.jpg
Ядохме пица на парче , после седнахме в едни младежки клуб, където пихме по бира , и обсъдихме впечатленията , а на връщане в хотела, пътьом взехме и бутерки , да се подсладим.

Тръгваме сутринта от Марина , след леко объркване на пътя ( то пътищата са хубави само ...) , за Плитвице:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777204484536250
Римски останки в нищото:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777205152192500
Третокласен хърватски път , в най лошия му участък, и каменни огради.. дупки обаче няма:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777206303755000
Приказни градчета по пътя:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777206745317500
Много бистри реки, със характерен цвят:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777207456098750
Пъво запознанство със Плитвицкия резерват, думи няма да хабя... Мащаба от снимките и ефекта се губи , водопада отсреща е 94 м.
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777207900161250
Поредица от каскади:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777207900161250
Кристална вода (тая снимка ме питаха да не е снимана в аквариум - е не е ... [-X )
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777208782192500
Дъга :
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777209532348750
Въпросното пръскало , от 94 м:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777209943130000
Кристални езера:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777210490005000
Разни птици:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777210816567500
Поредният праг, зад който е друго езеро , по което можеш да се повозиш
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777211330786250
... с корабче:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777211742505000
Изглед от по високо:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777212232348750
......
След влизането в Б&Х , седнахме в разкошно крайпътно заведение да похапнем( е там снимах с на Фори апарата), този камион обаче ми хареса много, с подобни ластици и по подобен начин си бях вързал раницата: Laughing
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777212484536250
Влизаме в град Йайце (Яйце може би..) , с гордата табела - Йайце - кралски град - викам си , тия се поизхвърлиха . Да , ама не:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777212826411250
Малко , китно, спретнато уютно градче...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777213324848750
Тук трябваше да има снимка на пирамидата на слънцето във Високо , но понеже стигнахме по тъмно , снимах щанда , за сравнение на цените ( босненска марка = български лев) . Бензина е около 1.40 м/лв .
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777213874536250
Хотела в Сараево - 3-4 звезди , за 30 лв...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777214184692500
Среднощна разходка в Сараево , въпреки умората - уникален град - модерно и старо , невероятна атмосфера , абсолютно препоръчително да се посети:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777214523755000
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777215122036250
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777216173598750
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777215820317500
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777216588598750
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777216923911250
Прибрахме се да спим, сутринта пихме невероятно кафе:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777217252192500
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777217662036250
Гробищата наоколо напомняха за грандиозната човешка простотия от близкото минало - почти всички са с крайна дата - 94-96 год...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777217961723750
От красивите хълмове около града снайперисти са ловували хора:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777218694067500
Гълъби:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777218305786250
На излизане от града:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777219019536250
По пътя:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777219600786250
Вишеград
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777219992348750
Тук един моторист ни отби , за да пийнем нещо , хапнахме риба, поканиха ни за събор официално... близо е до Чачак (Сърбия)
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633777220336411250


Последната промяна е направена от go6o на Сря Юни 10, 2009 3:49 pm; мнението е било променяно общо 1 път
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Сря Юни 10, 2009 3:43 pm

6 ти. Май. Първото нещо което направих , след като се събудих , бе да си тресна главата в тавана – стаята беше мансардна, и креватите бяха разположени с възглавниците към ниското.
http://bgphoto.net/photos/2045/o633790268161381455.jpg

Излегнах се пак блаженно, днес нямаше за къде да бързаме – беше предвидено малко мотаене из града и обратно към дома. Станах , не пропускайки пак да си ударя главата, и се качих прав на леглото, прозореца беше точно отгоре , като го отворих, излязох почти до кръста над покрива – панорамата беше зашеметяваща. Тук да отбележа и един не много приятен факт – многото гробища в Сараево – виждаха се в различни посоки , не знам дали са в резултат на войната, но е факт че на повечето паметници крайната дата е около 94-96 година .Слязохме отново до центъра по едно малко сокаче, между много дюкянчета, закусихме , и седнахме да пийнем кафе .Не сме пробирали мястото , сервитьора даже беше някакъв дядка . Пита ни нормално или „босненско” ( в Гърция е гръцко, в Албания – албанско , а България... турско...) , предпочетохме второто , и не сгрешихме – поднасят го в медните съдинки , както е сварено , в чашата локум и пакетчета захар ,от по 10 г. обаче .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633777217252192500.JPG
Ароматно традиционно местно кафе , в центъра на далечен екзотичен град , в прекрасна пролетна сутрин - с една дума – КЕФ ! След половин часово мързелуване и наслада се прибрахме в хотела – стандартната процедура по опаковане и събиране , после връзване върху моторите . По-точно аз връзвах , Фори се беше изглезил с куфари... , но това е от годинките явно .Нашата посока беше на изток, и понеже движението в тази част е еднопосочно , направихме малка обиколка , тъкмо позяпах отново , и пак мога да кажа същото – хубав град, заслужава си посещението. В посока към Сърбия пътят е живописен, и минаващ през много проходи и тунели. Б&Х се води федерация , отделните административни области са отбелязани с табели – например „Република Српска” – от шосето няма как да видиш дали се променя нещо , факт е че всичко изглежда добре, и не може и да се предположи за кръвопролитните конфликти в миналото. Сега да вметна , понеже вече бяхме към края на пътуването си , за спекулациите със полицейското отношение – толкова катаджии и проверки по пътя като в България , няма в нито една държава , в която съм бил , жалко че резултата май го няма. На едно изпреварване – колона от камиони и коли по нанагорнище, тъкмо излизахме отпред , с явно доста превишена скорост, и явно доста чуждестранни , когато видяхме полицай. Имал съм такива ситуации при нас, и затова вече си го представях как плонжира с палката, виждайки летящите отсреща актове (суми). Изглежда е преценил ситуацията , че това е начина за безопасно изпреварване , защото не реагира , а си остана усмихнат. Направо се почувствах неудобно. В движение решихме да се отклоним и минем през Гораздже, без ясна идея – просто познато име от някъде . Нищо впечатляващо от града, разположен е на брега на река Дрина , центъра беше много оживен , виждаха се следи от куршуми по сградите. Пътя след това се вие около язовир / река до Вишеград - впечатляващо е , защото има може би над 50 тунела , хвърлен е много труд за този път , терена просто си беше планински. Вишеградския мост го снимах докато бях спрял на едни светофар , малко след това спряхме да заредим . Не приемаха карти , но за сметка на това взимаха евро, та си сипах гориво безпроблемно . (Малко отклонение, илюстриращо балканските нрави и страсти, от миналото на Фори – спира на бензиностаниця някъде в региона , и пита с каква валута да плати – „Каква пожелиш – динари , марки ,долари , евро .... без хърватски куни ! „ , „Е защо ?” , отговора е „ Оти мразим хървати...” ) . На Б&Х границата проверяващия ми смигна заговорнически че талона ми е изтекъл ( беше се заблудил , талоните нямат указан срок, просто бях регистрирал мотора преди 5 дена...) , но това няма да е проблем. На Сръбската граница – човека ни посрещна с „Добро дошли у Србия” ... границите не са това което бяха . Може би факта че сме с мотори , и явно се мотаем с туристическа цел , предразполагше хората, но негативно отношение не срещнахме никъде ! Пътя вървеше през национален парк „Мокра гора” , на едно от ключовите места с много катерене и серпентини , сега има нов тунел – направо миришеше на боя . Опитах се да се сетя , правен ли е тунел скоро в нашата държава ( магистрали явно не ни трябват) , единственият за който се сетих е втората „тръба „ ,при Дупница , ама то чак в Брюксел се разбра за него. Когато стигнахме Ужице , се видя че има някакво сериозно събитие , защото имаше полиция на всяка отбивка . По натам разбрахме че има мач на „Црвена звезда” с местният отбор, а президента Б.Тадич е всред публиката. Няколко километра след това ме настигна едно ХТ , водача ми направи недвусмислен знак с ръка – да пийнем, махнах му да води напред , обърнах се да предупредя и Фори . Направо се шашнах – зад него 2 те правителствени коли на президента със сини лампи , се опитваха да го изпреварят, явно неуспешно. Размахах ръце , да направи място на човека, че явно бързаше . Пуснахме ескорта, а ние седнахме в много приятно крайпътно заведени е , с подходящото име „Пътник” .
http://bgphoto.net/photos/2045/o633777220336411250.JPG

Човека който ни отби , ни покани на местният сбор ( в Златибор, може би ще отида) , поговорихме си общи приказки , каза ни ако имаме някакви проблеми , където и да е , да звъннем , или ако минаваме от тук пак, да преспим при него . Мислех си че тоя тип хора е изчезнал , явно има още такива. Хапнахме пастърва , със салата , пихме кафе , и отново по моторите – оставха ни малко над 300 км до дома. След Чачак терен ставаше по равнинен , но движението по натоварено . В Кралиево заредихме за последно , интересен град, с омотано движение , имаше даже задръстване . От тук насетне гонехме отбивката при Пояте , за магистралата , където щяхме да се разделим – Фори през Калотина за София , аз – през Парачин – за Връшка чука . Основните пътища в Сърбия са добри , без дупки, но се забелязват кръпки. По лични мои наблюдения, колкото по малки са кръпките по пътя ( а не е изрязан цял участък например) , толкова по зле е една държава – това показва липса на бюджет . А в тази обиколка нещата си бяха точно така – колкото по на изток отивахме, толкова по малки , но по многобройни , ставаха кръпките. Границата на Връшка чука съм я минавал многократно , нищо запомнящо , дано скоро махнат визите , да живнат малко тия погранични райони. Минаването на нашенската граница е най-бавно и объркано , поради дебилната система с флашките , и разнасянето им по гишетата – от 4 до 7 , по мои наблюдения, така и не разбрах кое за какво е . На всички граници има КПП и Митничар, при нас камара народ . Всеки път ги питам не са ли чули за мрежа между компютрите , поне да споменат пред началството че има и такова чудо... за посмешище сме станали, винаги да преоткриваме топлата вода . И това беше , към 8 ч. си бях в къщи – успях да се прибера за именния си ден...  .
За край – не знам колко километра изминах и колко пари съм изхарчил , колкото и да му се вижда странно на някой , „планът” който следвахме беше от няколко точки , през които да преминем ( Дубровник, Плитвице, Сараево) , а как , от къде , и кога - това се решаваше в движение , просто си оставихме място за приключенската тръпка , а тя, за мен си остава едно от най-важните неща ,при подобно пътуване . На някои от местата ще се върна със сигурност...

Малко снимки с enhance ...
Албанските завои , малко преди залез:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792053559107500
Св.Стефан - бих се отбил за седмица...
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792057626295000
Атмосферата в Дубровник:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792054301607500
Изглед от Плитвицкия резерват:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792056920982500
Пак:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792059112232500
И пак:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792057294732500
Сараево:
Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 O633792057989107500
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  Huku Сря Юни 10, 2009 7:06 pm

Като чета разказа е било доста интересно вълнуващо.
Пожелавам ви успех и все повече такива пътешествия ok

п.п. Само не мога да видя снимките, но проблема си е при мене...
Като се прибера ще разглеждам cofe
Huku
Huku
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 2273
Age : 37
Местожителство : София
Професия : CAPO DI TUTTI CAPI
Регистриран на : 30.03.2008

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Сря Юни 10, 2009 10:39 pm

Проблема е в скапаното bgphoto.net Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 258565 , защото и аз не ги виждам...
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  Huku Чет Юни 11, 2009 4:50 am

На мен даже и линковете не ми отваря... показва ми само като буксив пробвай да ги качиш в снимка.бг
www.snimka.bg
Huku
Huku
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 2273
Age : 37
Местожителство : София
Професия : CAPO DI TUTTI CAPI
Регистриран на : 30.03.2008

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  go6o Съб Юни 13, 2009 7:12 am

При мен се оправи ... за сега.
go6o
go6o
Само хаби феродото
Само хаби феродото

Брой мнения : 52
Age : 50
Местожителство : Видин
Кара : ...всичко...
Регистриран на : 18.05.2008

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  desita78 Нед Юни 14, 2009 3:21 am

Е ако искаш да ти завиждаме.... УСПЯ ANGRY boj
П.П.Невероятни снимки!А на живо сигурно е още по-хубаво!
desita78
desita78
Raising Sun Team
Raising Sun Team

Брой мнения : 41
Age : 45
Местожителство : Видин
Кара : Мазда 323 и количка.....
Регистриран на : 17.03.2009

Върнете се в началото Go down

Мото-обиколка на Западните Балкани 2009 Empty Re: Мото-обиколка на Западните Балкани 2009

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите