AВТО - ВИДИН
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Устройство на четиритактов двигател

Go down

Устройство на четиритактов двигател Empty Устройство на четиритактов двигател

Писане  Huku Сря Май 20, 2009 3:22 pm

Устройство на четиритактов двигател
Коляно-мотовилков механизъм

Kоляновия вал заедно с мотовилката превръща праволинейно-възвратното движение
на буталото във въртеливо движение, което се предава на задвижващите колела.
Този механизъм се състои от:

Устройство на четиритактов двигател Kolqnov
Колянов вал

- Възприема усилията от страна на мотовилката, като ги преобразува
във въртящ момент. Състои се от основни и мотовилкови шийки, рамена,
противотежести, преден и заден край.В предния му край се закрепва зъбно
колело, чрез което се осъществява връзката между него и разпределителния
вал, а в задния си край чрез фланец се закрепва към маховика. Чрез
мотовилковите шийки коляновия вал се свързва с мотовилките,а чрез
основните шийки коляновия вал лежи на основните лагери поставени в
специални легла в картера на двигателя. Рамената съединяват основните
с мотовилковите шийки. Коляновия вал в съвременните двигатели се върти
в лагерите с големи обороти. Продължителната работа на шийките на
вала се осигурява за сметка на плаването им в слой от масло. Затова
триенето им е течно. Коляновият вал се изработва от чугун или стомана.
Шийките му се циментоват за да се повиши износоустойчувоста му.
Устройство на четиритактов двигател Motovilka Мотовилка

- Служи за да свърже буталото с коялновия вал и
да превърне възвратно-постъпателното движение на буталото във въртеливо
движение на коляновия вал.Изработва се с двойно Т образно сечение за да е устойчива
на изкълчване и смачкване. Мотовилките се изработват от легирана стомана,а
при спортните автомобили от титанови сплави.
Устройство на четиритактов двигател Butalo Буталото

приема енергията от изгорелите газове и я превръща
във възвратно-постъпателно движение. Буталото има чело, глава и водеща
част, в която са изработени отворите за буталния болт (уши). Буталото
се изработва от чугун и алуминеви сплави, но чугуна въпреки добрите
си мазилни и износоустойчиви свойства излиза от употреба поради високото
си тегло. В съвременните двигатели се използват бутала
от алуминиеви сплави за да се намали теглото на буталото и инерционните
сили, който му действат.
Картер,цилиндров блок,блок картер

- Картер се нарича тялото
на двигателя, вътре в което са разположени коляновия вал и другите
детайли на двигателя. В зависимост от начина на свързване на цилиндрите
с картера,корпуса на двигателя се изпълнява по една от следните схеми:
- картер към който се закрепят отделни цилиндри;
- картер, към който се закрепят цилиндри,обединени в цилиндров блок;
- блок-картер, в който всички тези елементи са отлети като едно цяло;
Устройство на четиритактов двигател Prasteni Бутални пръстени

- монтират се в специално изработени канали
в главата на буталото,те затварят цилиндъра херметически и не позволяват
на маслото да навлезе от картера в горивната камера,а също така на горящите
газове да навлязат в картера. Изработват се от стомана.
Устройство на четиритактов двигател Bit_bolt Бутален болт

- Съединява подвижно буталото с мотовилката,изработва
се от стомана и се циментова.Буталните болтове са закрепени 1) неподжижно
към главата на мотовилката 2) неподжино към ушите на буталото 3) плаващи,
- свободно движещи се в главата на мотовилкта и в ушите на буталото.Най-голямо
проложение са намерили плаващите болтове.
Устройство на четиритактов двигател Cilindy_sr
Цилиндър


- това е един от главните детайли на буталния двигател. Вътрешната
кухина на цилиндъра представлява част от основното пространство,
в което се извършват всички топлинни процеси, свързани с преобразуването
на топлинната енергия на горивото в механична работа. Цилиндърът работи
в променливо налягане на газовете в работното пространство. Вътрешните
му стени са в допир с горящи газове, нагрети до температури 1500-2500С*.
При това средната скорост на буталната група достига 12-15м/с при
недостатъчно мазане. Затова материалът, употребяван за изработка на
цилиндрите, трябва да притежава голяма механична якост, а самата кострукция
- повишена недеформируемост и висока износоустойчивост. Материалите
използвани за тази конструкция са перлитен сив чугун с прибавки на
легиращи елементи,високо легиран чугун, рядко стомана и алуминиеви
сплав.
Маховик

- Той е предназначен да акумулира енергия за извършване
на спомагателните тактове, да намали неравномерността на въртенето
на коляновия вал, да спомогне за първоначалното пускане на двигателя
и за плавно потегляне на автомобила. Изработва се чугун

Газоразпределителен механизъм


Служи за отваряне на клапаните в точно определен момент с цел по добро напълване
на цилиндъра с прясна горивна смес и по-доброто му изчистване от изгорелите
газове. Газоразпределителният механизъм е свързан с коляновия вал и се движи
синхронно с него. Състои се от:
Разпределителен вал

- Той управлява движението на клапаните.
В карбураторните двигатели често се използва и за задвижване на бензиновата
помпа, прекьсвач-токоразпределителя и др. агрегати. Изработва се подобно
на коляновия вал.
Устройство на четиритактов двигател Klapan
Клапани


- Те затварят цилиндьра херметически от горната страна. Клапаните
на буталните двигатели се сьстоят от глава и стебло. Те се изработват
с плоска, изпькнала и камбанообразна глава. Главите им се изработват
от термоустойчива стомана, а стеблата от легирана стомана.
Устройство на четиритактов двигател Kobilica Кобилици

- Те служат за предаване на усилието от гьрбиците
на разпределителния вал на стеблата на клапаните. Изработват се чрез
леене от сферографитен чугун.
Повдигачи

- Предават усилието от гьрбиците на разпределителния
вал непосредствено вьрху клапаните. Изработват се от ниско и средновьглеродна
стомана и чугун. При сьвременните двигатели се използват хидравлични
повдигачи.
Мазилна уредба



Устройство на четиритактов двигател Mazilna_s
Нейното
предназначение в ДВГ е да намалява триенето, износването на частите,
частично да отнема топлината от триещете се части и да отвежда получените
механични частици и нагар от триещете се повьрхнини. Едновременно
с това маслото предпазва частите на двигателя от корозиращото действие
на продуктите на горене и влагата.



Охладителна уредба

Устройство на четиритактов двигател Ohladitelna_sСлужи
да осигури един постоянен топлинен режим на работа, който е най-благоприятен
за двигателя. Най-разпространено е течното охлаждане с принудителна
циркулация. Има и вьздушно охлаждане, което в днешно време рядко
намира приложение.


http://dvigateli.info/home.php
Huku
Huku
ITAL Mania Vidin
ITAL Mania Vidin

Брой мнения : 2273
Age : 37
Местожителство : София
Професия : CAPO DI TUTTI CAPI
Регистриран на : 30.03.2008

http://www.auto-vidin.com

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото

- Similar topics

 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите